Tepkiler sonuç verdi: Kaş Marina planı reddedildi

Kaş Yat Limanı’nda daha geniş yapılaşma öngören imar planına tepkiler sonuç verdi. Kaş Çevre Platformu’nun itiraz dilekçesi yazıp, eylem yaptığı plan değişikliği belediye meclisinde reddedildi.

Google Haberlere Abone ol

ANTALYA - Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın hazırladığı, Kaş Belediye Meclisi ve Antalya Büyükşehir Belediyesi İmar Komisyonu tarafından onaylanan Kaş Marina planı, bugün toplanan Büyükşehir Meclisi’nden geçmedi. Setur ve Makyol ortaklığı olan Makmarin A.Ş. tarafından işletilen Kaş Marina’nın genişletilmesi için mecliste gündeme alınan imar değişikliği onaylamasından, oy çokluğu ile ‘ret’ kararı çıktı.

BELEDİYE ÖNÜNDE PROTESTO: ‘RANT PROJESİ İSTEMİYORUZ’

Kaş Çevre ve Kültür Derneği’nin projeye karşı çıkarak imza kampanyası başlattığı, Kaş Çevre Platformu’nun da Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek’e hitaben itiraz dilekçesi yazdığı imar planı, bugünkü toplantıdan önce belediye önünde protesto edildi. Yaşam savunucuları, siyasi partiler ve sivil toplum örgütleri, Kaş Marina’nın imar planı değişikliğine karşı “Kaş kıyılarında rant projesi istemiyoruz!” sloganlarıyla eylem yaptı. Bölgenin ranta açılması için yapılan girişimlere tepki eyleminde Büyükşehir Meclisi üyelerine plana onay vermeme çağrısı yapıldı.

CHP, İYİ PARTİ VE SAADET PARTİSİ’NDEN PLANA ‘RET’

İmar değişikliği talebinde, yat limanının kara alanının 58 bin 499 metrekareden 64 bin 211 metrekareye çıkarılması ve denize 2 yüzer iskele yapımıyla beraber 487 tekne bağlama kapasiteli marinaya 122 tekne bağlama alanı daha eklenecekti. Limanda uygulanması öngörülen bu ek yapılaşma talebi, Antalya Büyükşehir Belediye Meclisi İmar Komisyonu’ndan geçen hafta oy birliğiyle geçmişti. İmar değişikliği talebi, bugün toplanan Büyükşehir Belediye Meclisi’nin ağustos ayı oturumunda gündeme getirildi. Yapılan oylamada plan, CHP, İYİ Parti ve Saadet Partisi oylarıyla reddedildi.

‘BİR NEVİ YATAY AVM İNŞA EDİLECEKTİ’

Meclis toplantısı öncesi yapılan basın açıklamasında ise söz konusu imar planının neleri beraberinde getireceği, şu ifadelerle aktarıldı:

- Söz konusu imar planı değişikliği, liman sahasındaki yapı yüksekliğini 4,5 metreden 6,5 metreye çıkacak.
- Yapılaşma yaklaşık 2 katına çıkarılacak.
- Denize 124 ve 242 metre uzunluğunda iki yüzer iskele yapılacak; yat bağlama kapasitesinde en az 122 olmak üzere artışa gidilecek. Planda 266’ya kadar çıkarılabilir notu var.
- Yat çekek yeri daraltılarak, denize sıfır dükkanlarla bir nevi yatay AVM inşa edilecek.
- Denizin üstüne asma yürüyüş yolu yapılacak.
- Bu plan, işletmeciye denizcilikle ilgisi olmayan dükkan, otel, kafe, restoran gibi rant tesisleri kapasitelerini artırma imkanı tanıyacak.

‘DENİZ ÇAYIRLARI ÖLDÜ, EKOSİSTEM ALT ÜST OLDU’

Kaş Çevre Platformu Komisyonu ve Kaş Çevre ve Kültür Derneği imzasıyla Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek’e gönderilen itiraz yazısında ise bölgedeki durum şöyle özetlenmişti: “Marinanın bulunduğu Kaş ve Çukurbağ Yarımadası arasındaki koy yakın geçmişte okyanus balıklarının yumurtlama alanıydı. Ancak marina inşaatıyla beraber fotosentez yapma yeteneği olan sualtı bitkilerini yitiren koy, sesi duyulmamış bir çevre felaketinin kurbanı olmuştu. Bu koyda yunuslarla birlikte yüzen Kaşlıların öyküleri hala kulağımızdayken, uygulanmak istenen proje, bölgeyi dizel motorlu canavarların otoparkı haline getirecek. Marina’nın açılmasından iki sene sonra yapılan deniz suyu ölçümlerinde koyun Kaş’ın en kirli noktalarından biri haline geldiği tespit edilmişti ve raporda liman, arıtma tesisi ile birlikte kirletici iki unsurdan biri olarak gösterilmişti.”

20 BİN KAÇAK YAPILI KAŞ’TAN BÜYÜKŞEHİR’E ÇAĞRI

Başkan Muhittin Böcek’e seslenilen dilekçede, şöyle denildi: “Marinanın genişlemesi ve yapı yoğunluğunun artmasıyla kirliliğin, ikinci bir çevre felaketine yol açarak, koyun her iki tarafını ve giderek çevredeki plajları etkileyeceğini öngörmek zor değil Yaklaşık 20 bin kaçak yapısı olan Kaş’ın, imar yoğunluğunun arttırılmasına değil, civar köyleri de kapsayan doğa dostu bir imar planına gereksinimi var. İşte tüm bu nedenlerle Kaş Marina’nın işgal ettiği koyda yarattığı çevre kirliliğine karşı gerekli girişimlerin başlatılmasını talep ediyoruz. Kaş Belediyesi’nde CHP’li meclis üyelerinin oyları ile daha önce üç defa reddedilmiş bu rant planına Kaş halkı olarak hep bir ağızdan ‘hayır’ diyoruz.”

‘HALKLA DENİZ ARASINA DUVAR ÖRÜLECEKTİ’

Planın mecliste reddedilmesini memnuniyet verici olarak değerlendiren Kaş Çevre Platformu sözcüsü ve Kaş Kültür ve Çevre Derneği, itiraz gerekçelerini tek tek sıraladı: “Marina mevcut haliyle bile Kaş’ın denizini kirleten iki tesisten biri olarak tespit edilmişken, yat bağlama kapasitesinde minimum 122 artışın kirliliği tırmandıracağı aşikar. Marina yapımının başlangıcından itibaren halkın deniz kıyısını serbestçe kullanmasının önü zaten kesildi. Bu planla limanda kat yüksekliğinin 2 metre daha artırılması halinde deniz manzarasıyla halkın arasına duvar örülmüş olacaktı. Yükseltilen duvarlar, Kaş’ın siluetini de iyice bozacaktı. İlave yapılacak otel ve dükkan işletmelerinin kapasite artışlarının getireceği araç trafiği yükü de Kaş’ın kördüğüm olan trafik ve otopark sorununu iyice içinden çıkılmaz hale getirecekti. Meclis, yükselen sesimize kulak verip çok yerinde bir karar verdi.”