Karaismailoğlu: Milli Elektrikli Tren projesinde test süreçleri tamamlandı

'Milli Elektrikli Tren setinin test süreçlerini tamamladıklarını' söyleyen Bakan Karaismailoğlu, "Prototipi 2022 yılında tamamlamayı ve 2023 yılında seri üretimine geçmeyi planlıyoruz" dedi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Meclis'teki konuşması öncesinde Ekonomi Muhabirleri Derneği (EMD) Yönetim Kurulu üyeleriyle buluştu.
Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 'Milli Elektrikli Tren setinin test süreçlerini tamamladıklarını' belirterek, "Prototipi 2022 yılında tamamlamayı ve 2023 yılında seri üretimine geçmeyi planlıyoruz" dedi.  

Karaismailoğlu "TÜRKSAT 5B uydusunu 19 Aralık sabah 06.58'de SpaceX Falcon 9 roketiyle uzaya gönderiyoruz. TÜRKSAT uydu filosunun en güçlüsü olacak TÜRKSAT 5B, uzay vatanda ve uydu veri haberleşmesinde bizi bir üst lige çıkaracak" diye konuştu.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, TBMM Genel Kurulu’nda, Bakanlığının 2022 Mali Yılı Bütçesi'nin sunumunu yaptı. Bakanlığı'nın çalışmalarını, projelerini ve hedeflerini anlatan Bakan Karaismailoğlu, "İnsanımıza iş, aş, eğitim, sosyal ve kültürel zenginlikler taşıyacak demiryollarını, karayollarını, havalimanlarını, deniz yapılarını, haberleşme sistemlerini inşa ediyoruz" dedi.

'2 BİN 149 KILOMETRE YENİ HAT YAPTIK' 

Bakan Karaismailoğlu, "Demiryollarında ilk defa tasarımları yerli olan, demiryolu araçları ve ekipmanları üretmeye başladık. 1213 kilometresi Yüksek Hızlı Tren (YHT) olmak üzere, toplam 2 bin 149 kilometre yeni hat yaptık. Demiryolu ağımızı 12 bin 803 kilometreye çıkardık" açıklamasında bulundu.

Bakan Karaismailoğlu, Kuzey hat olarak belirtilen Çin-Rusya (Sibirya) üzerinden Avrupa'ya gerçekleşen yıllık 5 bin blok trenin yüzde 30'unun geçişini Türkiye'ye kaydırmak için çalıştıklarını açıkladı.

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nun kapasitesini 2024 yılı sonunda 3 milyon yolcuya ve 20 milyon ton yük taşımaya yükseltmeyi hedeflediklerini duyuran Bakan Karaismailoğlu, "Ulaştırma ve Lojistik Master Planı çalışmaları kapsamında planladığımız projelerle karasal taşımacılıkta demiryolunun payını ilk etapta yüzde 5'ten yüzde 11'e çıkarmayı hedefliyoruz. 4 bin 7 kilometre hızlı tren, 357 kilometre konvansiyonel hat olmak üzere toplam 4 bin 364 kilometre hattımızın yapım çalışmalarına devam ediyoruz" dedi.

Hızlı tren projelerinde önemli başarılara imza attıklarını savunan Karaismailoğlu, şöyle devam etti:

"Yolcu ve yük taşımacılığını birlikte gerçekleştireceğimiz hızlı tren projelerimizin yanı sıra konvansiyonel hatlarımızda da iyileştirme çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz. Lojistik çalışmalarımız kapsamında, demiryollarımızı, limanlar ve havalimanlarına bağlıyoruz. Yatırımlarımızdaki demiryolu payını, yüzde 48'e yükselttik. 2023 yılında da yüzde 63'e çıkaracağız. Demiryollarında 2021 yılı yük taşıma hedefimiz 36,5 milyon ton. 2023 yılında 50 milyon tonun üzerine çıkacağız. Türkiye, bölgesel yük taşımacılığında önemli bir ticaret hacmine sahip, bu potansiyeli lojistik merkezler yaparak daha da artıracağız."

'2022 YILINDA MİLLİ ELEKTRİKLİ TREN RAYLARDA OLACAK'

Saatte 160 kilometre hıza sahip Milli Elektrikli Tren setinin test süreçlerini tamamladıklarını duyuran Bakan Karaismailoğlu, "2022 yılında Milli Elektrikli Tren raylarda olacak. 225 km/saat hızında Tren Seti Projesi tasarım çalışmalarını da tamamladık. Prototipi 2022 yılında tamamlamayı ve 2023 yılında seri üretimine geçmeyi planlıyoruz. 2035'e kadar yaptığımız planlamada demiryolu araç ihtiyacımız 17,4 milyar eurodur" açıklamasında bulundu.

5G HABERLEŞME ŞEBEKESİ PROJESİ

Bakan Karaismailoğlu konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Uçtan Uca Yerli ve Milli 5G Haberleşme Şebekesi Projesi ile elektronik haberleşme altyapısında dışa bağımlılığımızı ortadan kaldıracağız. Önümüzdeki dönemde 6G, Yüksek Hızlı Türkiye'nin kablosuz sinir sistemi olacak. E-Devlet Kapısı'nı kullanan kişi sayısı 57 milyonu aştı. Vatandaşlarımız artık kamu binalarına gitmeden sadece tek tıkla, birçok hizmete kolaylıkla erişebiliyor. 369 metre ile Avrupa'nın en yüksek kulesi olan İstanbul'un yeni simgesi Çamlıca Kulesi'nde, 'Dünyada bir ilki' gerçekleştirerek, tek noktadan 100 FM yayını ile radyolara hizmet vermeye başladık. İletişim ve haberleşmede tüm yenilikleri halkın hizmetine sunarak, gençlerin her türlü veriye daha hızlı ve sağlıklı şekilde ulaşabilmesi için çalışıyoruz."

'19 ARALIK SABAHI UZAYA FIRLATIYORUZ'

'Türkiye'de iletişim altyapısının geleceğe uygun biçimde kurulmasına katkı sunacak' TÜRKSAT 5A'yı hizmete aldıklarını bildiren Bakan Karaismailoğlu, "TÜRKSAT 5A, 3 kıtaya yayılan geniş coğrafyada televizyon ve veri haberleşme hizmeti veriyor. Beşinci nesil haberleşme uydularından bir diğeri olan TÜRKSAT 5B'yi geçtiğimiz günlerde teslim aldık. TÜRKSAT 5B uydusunu 19 Aralık sabah 06.58'de SpaceX Falcon 9 roketiyle uzaya gönderiyoruz. TÜRKSAT uydu filosunun en güçlüsü olacak TÜRKSAT 5B, uzay vatanda ve uydu veri haberleşmesinde bizi bir üst lige çıkaracak. Milli Haberleşme Uydumuz TÜRKSAT 6A'nın ise montaj, entegrasyon ve testleri Ankara'da devam ediyor. Böylece haberleşme uydusu üretebilen 10 ülke arasında yer alacağız" bilgisini paylaştı.

KANAL İSTANBUL

Kanal İstanbul Projesi'nin, dünya deniz taşımacılığına yeni bir soluk getireceğini savunan Bakan Karaismailoğlu konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Türkiye'nin denizlerdeki lojistik hakimiyetini artıracak Kanal İstanbul ile ulaşım sektörü ve denizcilik alanında yeni bir çağın kapısını aralıyoruz. Günümüzde yılda ortalama 43 bin geminin geçtiği İstanbul Boğazı'ndaki gemi trafiğindeki artış, teknolojik gelişmeler sonucu gemi boyutlarının büyümesi, dünya mirası İstanbul üzerinde büyük baskı ve tehdit oluşturuyor. 54 iskelede günde 500 bin yolcu taşıyan şehir içi vapur ve feribotlar için de çok ciddi kaza riski söz konusu. Dünyadaki ticaret hacmi ve bölge ülkelerindeki gelişmeler dikkate alındığında boğazdan geçen gemi sayısının 2035 yılında 52 bine, 2050'li yıllarda ise 78 bine ulaşacağı öngörülmektedir."

İstanbul Boğazı'na alternatif bir su yolunun planlanmasının zorunlu hale geldiğini aktaran Ulaştırma ve Altyapı Bakanı, "Kanal İstanbul kapsamındaki ilk ulaşım köprüsü Sazlıdere Köprüsü'nün temelini atarak projemize başladık. Yine diğer ulaşım geçişi olan; Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren hattı inşaatı kapsamında Halkalı-Ispartakule arası demiryolu hattı projemizi de Kanal'ın altından tünel ile geçecek şekilde planladık. Çalışmalara başladık" dedi.

Bakan Karaismailoğlu, Bakanlığının 2022 yılı toplam bütçe ödeneğinin yaklaşık 71 milyar TL olarak öngördüklerini açıkladı.