Yavaş internetin cayma bedeline iade kararı

Tüketici Hakem Heyeti, 25 megabit hızda taahhüt edilen internet hizmetini 1 megabit alan müşterinin cayma bedeli ödemesini hukuksuz buldu.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Konya'da internet hızı düşük olduğu için aboneliğini iptal ettirmek isteyen kişiye ödetilen cayma bedelinin Tüketici Hakem Heyeti tarafından iadesine karar verildi.

Konya'da pazarlamacılık yapan Onur Kızılçay, evinde kullandığı internetin hızıyla ilgili problem yaşaması üzerine internet sağlayıcı firmanın müşteri hizmetleriyle görüştü. İnternet hızının yükseltilmesini isteyen Kızılçay, sorunu çözülmeyince aboneliğini iptal etmek istedi. Kızılçay, firma tarafından abonelik iptali için 1200 lira cayma bedeli istenince avukatı aracılığıyla Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurdu ve heyet Kızılçay'ı haklı buldu.

Kızılçay'ın avukatı Emre Akman müvekkilinin başına gelenleri şöyle aktardı: "Müşteri hizmetleri, 'Modeminiz eskidir, modeminizi değiştirin’ diyor. Müvekkil gidip modemini değiştirse de internet hızında bir iyileşme olmuyor. Tekrar müşteri hizmetleriyle görüşüyor, bu kez de 'Apartmanın ankastre kablolarında bir sıkıntı olabilir. Onları değiştirin' cevabını alıyor. Bunun üzerine müvekkilim gidiyor, ankastre kabloları değiştiriyor. Yine de hızda bir iyileşme olmuyor. Tekrar müşteri hizmetlerini arıyor, 'Beyefendi siz en iyisi sinyal arttırıcı alın' diyorlar. Müvekkilim sinyal arttırıcıyı da alıyor ama internetinde herhangi bir değişiklik olmuyor."

25 MEGABİT TAAHHÜT EDİLMİŞ 1 MEGABİT HIZ VERİLMİŞ

Müvekkilinin aboneliğini iptal etmek istediğini anlatan Akman, "Kızılçay, internet hızının düşük olduğuna dair bu delilleri toplayıp bana geldi. Örneğin 25 megabit bir internet taahhüt edilmiş ama alınan internet hızı 1 megabit, 500 kilobayt. Bu, sosyal medyada bir fotoğraf dahi yüklenilemeyecek bir internet hızıdır. Kendisi müşteri hizmetlerine bu taahhütten caymak istediğini belirtiyor. Müşteri hizmetleri kendisine 1201 lira cayma bedeli adı altına hukuksuz bir bedel çıkarıyor. Müvekkilim bu bedeli ödedi, daha sonra elimizdeki delillerle beraber Tüketici Hakem Heyetine başvurduk. 3-4 aylık bir süreç içerisinde, sonucumuz, kararımız geldi. Bizim lehimize bir karar çıktı" diye konuştu.

'KANUNU YOK SAYIYORLAR'

Avukat karşı firmanın 30 günlük savunma süresi içerisinde herhangi bir savunma yapmadığını belirterek, "Çünkü savunma yapacakları herhangi bir pozisyon yok. Tüketici Kanunu; 'Hizmet veren veya bir internet sağlayıcısı size taahhüt ettiği internet hızını veya bir hizmeti sağlayamıyorsa, tüketici hiçbir bedel ödemeksizin bu taahhütten cayabilir' diyor. Firmalar artık insanlar üzerinde o kadar psikolojik baskı oluşturmaya başladı ki ben dahi bu işi yaparken kendimi bir baskı altında hissettim. Kanun çok açık. Kanunu resmen yok sayarak insanlardan 'cayma bedeli' alıyorlar. Bu tamamen bir hukuksuzluk. Kimse parayı kolay kazanmıyor. 1200 lira az bir para değil. Kaldı ki ortada afaki bir fark var. Bir lokantada 3 tabak yemek söylüyor ve 3 tabak ücretini ödüyorsunuz. Size bir tabak yemek getiriyorlar. Böyle bir şey mantıklı mı? Vatandaşlarımızın bilgilenmesini özellikle istiyoruz. Çünkü bu konu hakkında bir kamuoyu oluşursa vatandaşlar sıkıntıya sokulmamış olurlar. Bu şekildeki firmalar da bu taleplerinden vazgeçerler. Biz paramızı ve edilen masrafları almak için gerekli işlemleri başlattık. Cayma bedeli tüketiciye iade edilecek" dedi. (AA)