Twitter'dan 'kişisel veri' özrü

Twitter, kullanıcılarının verilerini yanlışlıkla reklam verenlerle paylaştığını açıkladı. Kurum özür diledi.

DUVAR – Sosyal medya sitesi Twitter, kullanıcılarının e-posta ve telefon bilgilerini reklam servislerinde kullandı. Site, verilerin yanlışlıkla kullanıldığını belirtti ve kullanıcılarından özür diledi.

Twitter, hesap güvenliğini sağlama amacıyla kullanıcıların sisteme tanımladığı e-posta ve telefon bilgileri yanlışlıkla şirketin reklam servisleri olan “Tailored Audiences” ve “Partner Audiences”te kullandı. Bu reklam servisleri, reklam verenlerin kendi pazarlama ve müşteri listeleri üzerinden hedef kitlelerine yönelik reklam vermesin sağlıyor.

Twitter yaptığı açıklamada, reklam verenlerin kendi pazarlama listesini sisteme yüklediklerinde, e-posta ve telefon numarası üzerinden bu bilgilerin Twitter’daki profillerle eşleştirilerek reklam verenlere sunulmuş olabileceğini belirterek, “Bu bir hataydı, bu hatadan dolayı özür dileriz” ifadelerine yer verdi.

KAÇ KİŞİNİN VERİLERİNİN PAYLAŞILDIĞI BELİRSİZ

Reklam servislerinde verisi paylaşılan kullanıcı sayısının belli olmadığı ve duyurunun bu yüzden tüm kullanıcılara yapıldığı kaydedildi. Twitter, kişisel verilerin hiçbir şekilde partnerlerle ve üçüncü şahıslarla paylaşılmadığını ve sorunun tespit edildiği 17 Eylül’den beri kullanıcıların telefon ve e-posta bilgilerinin reklam servislerinde kullanılmadığını açıkladı.

Site durumu “üzüntü verici” olarak değerlendirirken, bir daha yaşanmaması için önlemler alındığını ve konuyla ilgili herhangi bir sorusu olan kullanıcıların kendilerine ulaşabileceğini bildirdi. (İSTANBUL/AA)