MEB raporu: Öğrencilerin yüzde 13'ü uzaktan eğitime erişemiyor

Milli Eğitim Bakanlığı, 'Küresel Salgın Döneminde Uzaktan Eğitim İzleme ve Değerlendirme Raporu' yayınlandı. Rapora göre öğrencilerin yüzde 13'ü uzaktan eğitimlere katılamıyor. Öğretmenlerin yüzde 25'i, öğrencilerin yüzde 38'i EBA'daki içeriklerin yetersiz olduğunu düşünüyor.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR -  Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) 'Küresel Salgın Döneminde Uzaktan Eğitim İzleme ve Değerlendirme Raporu' yayınlandı. Rapor, Türkiye genelindeki 41 bin 430 öğrenci, 25 bin 667 öğretmen, 24 bin 289 veli ve 2 bin 197 okul yöneticisi ile hazırlandı.

Araştırmaya katılan öğrencilerin öğrencilerin yüzde 1,5’i televizyonu ve interneti olmadığı için ders anlatımlarını takip edemedi, öğrencilerin yüzde 7,1’i de internete erişimi olmadığı için canlı derslere katılamadı. Öğrencilerin yüzde 4,4’ü ise canlı ders yapılmadığını açıkladı. Derslere katılamayan öğrencilerin toplamı yüzde 13 oldu.

Araştırma sonucunda bu sorunun çözülmesi için şu öneride bulunuldu: "Salgın süreciyle ilgili olarak, uzaktan eğitim sürecinin devam etmesi durumunda televizyona veya internete erişim imkânı olmayan çocuklara bu imkânın sunulması büyük önem arz etmektedir. Bu amaçla farklı kurumlardan da destek alınarak kapsamlı çalışma ve projeler geliştirilmelidir."

Araştırma kapsamında görüşülen öğretmen ve öğrencilere EBA’ya ilişkin görüşleri de soruldu. Öğretmenlerin yüzde 25’i, öğrencilerin ise yüzde 38’i EBA’daki ders içeriklerinin yeterli olmadığını söyledi. Bazı derslerin sınavlarının internet üzerinden yapılabileceği görüşüne katılan öğretmenlerin oranı yüzde 40’ta kaldı. 

Ders anlatım videolarını takip ettiğini belirten öğrencilerin oranı yüzde 82 ile ifade edildi. Ders anlatım videolarını takip ettiğini belirten öğrencilerin yüzde 31’i videoları televizyondan, yüzde 18’i telefondan, yüzde 11’i bilgisayardan, yüzde 1’i tabletten ve yüzde 39’u da birden çok kaynaktan takip ettiğini belirtti. 

Videoları takip eden öğrencilerin yüzde 58’i yeni konuları ders anlatım videolarından öğrenemediğini belirtti. Öğrencilerin yüzde 51’i de ders anlatım videolarında işlenen yeni konu ile ilgili yeterince soru çözüldüğü görüşüne katıldığını kaydetti. Öte yandan ders anlatım videolarını anlaşılır bulduğunu belirten öğrenci oranının yüzde 63’de kalması dikkati çekti. Öğrencilerin yüzde 51’i ders anlatım videolarının ilgilerini çekmediğini söyledi. 

Araştırmaya katılan öğrencilerin yüzde 76’sı canlı derslere katıldığını, yüzde 24’ü ise katılmadığını beyan etti. Buna göre, öğrencilerin yüzde 23,6’sı programlarındaki tüm derslere katıldığını, yüzde 53,3’ü programlarındaki bazı derslere katıldığı, yüzde 11,6’sı internete erişim imkanı olduğu halde canlı derslere katılmadığını, yüzde 7,1’i internete erişim imkanı olmadığı için canlı derslere katılmadığını, yüzde 4,4’ü ise canlı ders yapılmadığını dile getirdi.

ALİ TAŞTAN: 3 MİLYON 645 BİN ÇOCUK UZAKTAN EĞİTİME KATILAMIYOR

Birleşik Kamu İş Konfederasyonu Merkez Yönetim Kurulu Üyesi Ali Taştan, 18,2 milyon öğrencinin örgün eğitim gördüğünü hatırlatarak, bu öğrencilerin 15 milyon 189 bininin devlet okullarında olduğunu söyledi. Taştan, Bakanlığın araştırmasında öğrencilerin yüzde 24'ünün derslere katılmadığına ilişkin tespite vurgu yaparak, “3 milyon 645 bin çocuğun uzaktan eğitimle ilgili derslere girmediğini görüyoruz. Giren çocukların da yüzde 23’ü tamamen tüm derslere katıldığını, yüzde 53,3’ü de bazı derslere katıldığını söylüyor. Burada öğrencilerin yaklaşık yüzde 50’si EBA ve uzaktan eğitim imkanlarından faydalanamıyor” dedi. Taştan sadece devlet okullarındaki 1 milyon 78 bin öğrencinin interneti ve 227 binin de televizyonu olmadığına dikkat çekti. (HABER MERKEZİ)