Venedik Bienali'nin En İyi 10 Ülke Pavyonu

Bu yıl 15'incisi düzenlenen Venedik Bienali Uluslararası Mimarlık Sergisi geçtiğimiz günlerde açıldı. 27 Kasım’a kadar devam edecek bienalde kentin farklı noktalarına yayılan 62 ülkenin pavyonu yer alıyor.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Venedik Bienali 15. Uluslararası Mimarlık Sergisi Türkiye Pavyonu’nda, Darzanà başlıklı proje sergileniyor. Türkiye Pavyonu, ABD’nin önemli sanat platformlarından Artsy tarafından Venedik Bienali 15. Uluslararası Mimarlık Sergisi’ndeki “En İyi 10 Ülke Pavyonu” arasında gösterildi.

Artsy’nin haberinde, Türkiye Pavyonu’ndan şu sözlerle bahsediliyor: “Türkiye Pavyonu, neredeyse yarım bin yıl boyunca askeri rakip ve ticaret partneri olan Venedik Cumhuriyeti ve Osmanlı İmparatorluğu arasındaki ilişkilere, eski bir İstanbul tersanesinden kalıntıları Arsenale’ye taşıyarak gönderme yapıyor. Küratörler Feride Çiçekoğlu, Mehmet Kütükçüoğlu ve Ertuğ Uçar, bu eski gemi yapım mahallesinde bulunarak Venedik’te gemi şeklinde bir araya getirilen obje ve döküntülere baştarda adını vermiş. Komşu pavyonlardaki poster ve pano keşmekeşinin ortasında pavyondaki heykel enstalasyonu çok daha etkileyici bir hal alıyor. Her bir bileşene yakından baktıkça İtalya’yı ve Türkiye’yi içine alan tüm bir Akdeniz mirası gözler önüne seriliyor.”

Açıldığı günden bu yana yoğun ilgi gören Darzanà sergisi, dünyanın önde gelen pek çok yayınında geniş yer buldu. Türkiye Pavyonu ile ilgili haberler Archinect, Arch Daily, Architect Magazine, Art Daily, Interior Design, World Architecture Community (ABD), Dezeen, Monocle Radio, Wallpaper (İngiltere), L’Architecture d’Aujourdui (Fransa), Deutsche Welle (Almanya), Corriere della Sera, Domus, Elle Decor, Il Giornale dell’architettura (İtalya), Azure (Kanada), Casa Vogue (Brezilya) gibi yayınların bulunduğu birçok gazete, dergi, TV, radyo ve online mecrada yer alıyor.

bienal2

SINIR İHLALLERİ VE MELEZLİK

Venedik Bienali 15. Uluslararası Mimarlık Sergisi Türkiye Pavyonu’nda yer alan Darzanà başlıklı proje, Feride Çiçekoğlu, Mehmet Kütükçüoğlu ve Ertuğ Uçar küratörlüğünde, Cemal Emden ile Namık Erkal’ın küratöryel işbirliğiyle, Hüner Aldemir, Caner Bilgin, Hande Ciğerli, Gökçen Erkılıç, Nazlı Tümerdem ve Yiğit Yalgın’dan oluşan proje ekibi tarafından hazırlandı.

İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın (İKSV) koordinasyonunu yürüttüğü, Schüco Türkiye ve VitrA’nın eş sponsorluğunda gerçekleştirilen Türkiye Pavyonu, bienalin ana mekânlarından Arsenale’deki Sale d’Armi binasında bulunuyor.

Sınır ihlalleri ve melezlik üzerine bir proje olan Darzanà, tersane kentleri olan Venedik ve İstanbul arasındaki ortak kültürel ve mimari mirası vurguluyor. Bu yılki Mimarlık Bienali için İstanbul’un eski tersanelerindeki çöp yığınlarının altında çürümeye terk edilmiş ahşap kalıp parçalarıyla ölçü birimlerini ve tekne kalıntılarını birleştirerek inşa edilen son tekne Baştarda, İstanbul’dan Venedik’e Akdeniz’e dair hikâyeler taşıyor.