Kadın fotoğrafçılardan 'Kadın Bakışı' sergisi: 7 Kasım'a kadar Müze Gazhane'de görülebilecek

Bu yıl dördüncü kez düzenlenen 212 Photography Istanbul kapsamında "Female Gaze" (Kadın Bakışı) adlı sergi 19 Ekim-7 Kasım tarihleri arasında Müze Gazhane’de ziyaretçilerle buluşuyor.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Fotoğraf sanatçıları Ami Vitale, Rena Effendi ve Özge Sebzeci ise kadın fotoğrafçıları ve foto muhabirleri medya dünyasında daha fazla görünür olmak konusunda cesaretlendirmek için "Female Gaze" (Kadın Bakışı) isimli sergide bir araya geldi.

BBC Türkçe'den Burak Abatay'ın özel haberine göre, 212 Photography Istanbul'un 2021 programına ek olarak hazırlanan sergi için konuşan Ami Vitale, "Kariyerimin ilk on yılında dünyanın dehşetini anlattıktan sonra, şiddetten çok daha fazlası olduğunu keşfettim. En 'umutsuz' görünen yerlerde bile inanılmaz bir direnç ve umut var" dedi.

'MAKİNENİZİ ALIN VE ÇIKIN'

Sergi kapsamında kadın fotoğrafçılarla gerçekleştirilen çevrimiçi söyleşilere katılan fotoğraf sanatçısı Dilan Bozyel de, görsel dünyadaki erkek egemenliğinin, kendisinin büyüttüğü bir sorun olmadığını belirterek bu durum için, "Bu, bahçemizin bir yerinde kurumuş ve kurtarılmayacak bir düşünce" benzetmesini yaptı. Medyadaki kendi çözümünü ise "Kurumuş bölge haricinde bütün alanı yeşil ve rengarenk çiçeklerle kaplayıp, kurumuş alanda çıkacak yaban otlarını ehlileştirip, kendi düşüncelerimizle buluşturmak fikrindeyim" diyerek anlatan Bozyel, fotoğrafçılıkla ilgilenecek kadınlara, "Kimsenin size karışamayacağı bir alan, makinenizi alın ve çıkın" önerisinde bulundu. 

'KENDİM GÜZELİM AMA KADERİM DEĞİL'

Özge Sebzeci ise sergide "Güzelim Ama Kaderim" ismini verdiği serisindeki fotoğraflarıyla savaş ve göçün gerçeklerinden etkilenen kız çocuklarına odaklanıyor. Sebzeci serisinin başlığını, "Bu projeye başladığımda hikayenin iki tarafını anlatmak istedim: Bazı kızlar reşit olmayan evliliklere maruz bırakılırken, bazıları ise eğitim görebiliyorlardı. Aile baskısı ve üzerine de pandeminin etkileri de etkilenince geçen seneki durum daha da kötüleşti. Takip ettiğim kızların çoğu çocuk yaşta evlendirildi. Serginin başlığı da öyle bir kızdan, alışveriş yaptığım Suriyeli bir kızdan geldi. O kız, 'Kendim güzelim ama kaderim değil'" diyerek anlattı. 

'İNSANLAR TIPKI KELEBEKLER GİBİ'

Renna Effendi ise Bakü ve çevresinde çektiği ve "Akışkan Diyar" başlığıyla bir araya getirdiği fotoğraflarının ilhamını çocuk yaşta kaybettiği babasından aldığını belirtti. Bir böcekbilimci olan babasının 30 binin üzerinde kelebeği araştırdığını aktaran Effendi, "Bana göre bu insanlar tıpkı kelebekler gibi. Kırılganlar; yaşadıkları şartlar çok zor, ve güzeller. Bu kelebekler de doğanın ve çevremizdekilerin kırılganlığını yansıtıyor" dedi.

7 Kasım tarihine kadar Kadıköy'deki Müze Gazhane'de gezilebilecek sergi, fotoğrafın değişen rolüne ve toplumsal cinsiyet eşitsizliği çerçevesinde ortaya çıkan tartışmalara odaklanıyor.