Eğitim Sen Hatay: Hiçbir altyapı hazırlanmadan okullar açıldı

Depremden ağır yara alan Hatay’ın bazı ilçelerinde dün ders zili çaldı. Eğitim Sen Hatay, hiçbir hazırlığın yapılmadan okulların açılmasının pek çok sorunu da beraberinde getirdiğini söyledi.

Google Haberlere Abone ol

Burcu Özkaya Günaydın

HATAY - Maraş merkezli 6 Şubat depremlerinin yıkıma neden olduğu Hatay'ın Altınözü, Arsuz, Dörtyol, Erzin, Reyhanlı, Payas, Yayladağı ilçelerinde 49 gün sonra yüz yüze eğitim öğretim dün başladı.

1315 okuldan 5'i yıkılan Hatay’da, hasarlı okul binaları da var. Hatay İl Milli Eğitim Müdürü Mustafa Öztürk, kentteki yaraların sarılmaya başlamasının ardından çadır ve konteyner kentlerde Destekleme ve Yetiştirme Kursları (DYK) açmaya başladıklarını söyledi. Okullarda hazırlıklar, öğretmen ve öğrencilerin durumu; kısaca Hatay’ın eğitim-öğretime hazır olup olmadığını; Defne ilçesi Çekme Mahallesi’ndeki KESK koordinasyon çadırında bir araya geldiğimiz Eğitim Sen Hatay Şube Başkanı Özgür Tıraş ve Eğitim Sen Şube Yönetici Mutlu Aymaz ile konuştuk.

Eğitim Sen Hatay Şube Başkanı Özgür Tıraş ve Eğitim Sen Şube Yönetici Mutlu Aymaz

‘TRAVMAYI ATLATAMADAN SINAV STRESİNE GİRDİLER’

Okullarda eğitim-öğretim için sağlıklı ve güvenli koşulların oluşturulmadığını belirten Tıraş, “Şu ana kadar okulların hasar durumu, kaç eğitim emekçisi arkadaşımızın vefat ettiği, kaç kişinin tedavisinin devam ettiğine dair bir açıklama yapılmış değil. Okullar açılıyor da bunun altyapısı örülmedi. Altınözü ilçesinde öğretmenlere ‘size çadır vereceğiz, çadırı da siz kuracaksınız’ demişler” diye konuştu.

Çoğu öğretmenin evi hasarlı, bu nedenle çoğu ailesini il dışına çıkardı. Altınözü’nde, Yayladağı’nda görev yapan öğretmenlerin çoğunluğu, Antakya merkezde oturuyor, iş için gidip geliyor. Tıraş, öğretmenlerin kendi koşullarını ayarlayamadan derslere başlamasının hem öğrenciler hem de öğretmenler açısından sorunlu bir durum olduğunu vurguladı.

Yetkililerin sorun çözmeye değil de algı yönetmeye odaklı politika ürettiğini söyleyen Tıraş, “Sınava hazırlanan 8’nci sınıf ve 12’nci sınıf öğrencileri var. Travmayı atlatamadan şimdi sınav stresine girdiler. Hayatın normal devam ettiği yerlerdeki çocuklarla aynı sınava girecekler. Biz bunu doğru bulmuyoruz” dedi.

‘EK ÖĞRETMEN ATAMASI YAPILMALI’

Şimdiye kadar 250 bin öğrenci, deprem bölgelerinden nakil istedi. Bu sebeple Tıraş, sağlıklı ve güvenli eğitim ortamı oluşturulana kadar öğretmenlerin idari izinli sayılmasını, ihtiyaç dahilinde ise ek öğretmen ataması yapılması gerektiğini söyledi. Samandağ’da öğretmenler, geçtiğimiz hafta valiliğin talimatıyla 27 Mart’tan önce göreve başlamaya çağrıldı. Neredeyse sağlam binanın kalmadığı Samandağ’da, öğretmenlerin göreve çağrılmasını şaşkınlıkla karşıladıklarını vurguladı.

Tıraş, şunları söyledi: “19 Mart akşamı öğretmenlere ‘yarın göreve başlayacaksınız’ mesajı atıldı. Gelemeyenlerle ilgili soruşturma açılacağı söylendi. Kimi arkadaşlar Edirne’de, kimisi Trabzon’da… Bu arkadaşlarımız sağ mı, problemleri mi var, bulunduğu yerden gelebiliyor mu, bunu soran yok.”

‘NORMALLEŞTİK DEMEK İÇİN OKUL AÇILMAZ’

Mutlu Aymaz, ‘bakın biz nasıl normalleştik’ demek için okulları açmanın mantıklı olmadığını belirtti. Hasar olmayan ilçelerde de eğitim-öğretimin şu an olmaması gerektiğini söyleyen Aymaz, “Kültürel bir yas var, bir kentin yası var burada. Birinci derece akrabası ölmese de sayıca bu kadar fazla ölümden etkilenmemek mümkün değil. Tutulan yas göz ardı ediliyor. Sistem eksikliği eğitim üzerinden ‘normal’ gösterilmek isteniyor” şeklinde konuştu.

‘ÖĞRETMENLERE PSİKOLOJİK DESTEK VERİLMELİ’

Deprem bölgesinde yaşam standardının bir yere getirilmediği sürece öğretmenleri tehditle okula getirmenin kimseye fayda sağlamayacağının altını çizen Aymaz, “Öğretmenlerin de öğrencilerin de depremzede olduğu göz ardı ediliyor. Devletin kurumları önce öğretmeninin psikolojisinin düzelmesine yardımcı olmalı ki, çocuklara faydalı olalım. Bize psikolojik destek sağlamayı bir yana bırakın, ‘sağ mıyız’ diye bakılmıyor bile. Biz okulların açılmasına karşı değiliz, sistemsiz açılmasına karşıyız.”