Işığı yansıtmayan siyah gezegen keşfedildi

Gökbilimciler, Güneş Sistemi dışında ışığı neredeyse hiç yansıtmayan bir gezegen keşfettiler. WASP-12b kod adı verilen gezegen, Güneş Sistemi'nin en büyüğü Jüpiter'in iki katı büyüklüğe sahip.

DUVAR - Kanada McGill Üniversitesi’nden Taylor Bell önderliğindeki gökbilimciler, Güneş sistemi'nin dışında siyah bir gaz devi halinde olan gezegen keşffettiler. Hubble Uzay teleskobu sayesinde keşfedilen gezegene WASP-12b kod adı verildi.

Dünya’dan bin 400 ışık yılı uzaklıkta bulunan WASP-12b, Güneş Sistemi’nin en büyük gezegeni olan Jüpiter’den neredeyse iki kat büyük. Bu siyah dev gezegenin kendi güneşi etrafındaki 1 yıllık hareketi, Dünya’nın 1 günlük hareketine eşit. Bunun nedeni, WASP-12b'nin güneşine çok yakın bir konumda olması. Siyah gezegenle güneşi arasındaki yakın mesafe ve buna bağlı olarak hızlı hareket etmesi sebebiyle gezegen yüzeyinin 2600 dereceye kadar ısındığı tahmin ediliyor.

Araştırmacılar, gaz devinin, atmosferine gelen ışığın yüzde 94’ünü emdiğini tespit etti. Uzmanlara göre bu türden gezegenler genel olarak üzerlerine gelen radyasyonun yüzde 40’ını emiyor. Işığı emen şeyin ise simsiyah atmosferindeki maddeler olduğu düşünülüyor.

Bilim insanları, gezegenin yansıttığı ve ‘albedo’ denilen ışık miktarını ise ölçmeyi başardılar. Sonuçlar yansıyan ışığın inanılmaz derecede düşük olduğu ortaya çıktı. Aynı zamanda gezegenin tam siyah olmadığı, yüksek ısıdan dolayı eriyen metale benzer bir şekilde etrafına kırmızı renk saçtığı belirlendi. (Kaynak: Sputnik)