Yeni teleskop 200 milyon yıl sonrasını inceleyecek

NASA, Hubble Uzay Teleskobu ile Bing Bang'in 200 milyon yıl sonrası inceleyebilecek. Teleskop ile dünya dışı yaşamın keşfinin olması bekleniyor.

DUVAR - Amerikan Havacılık ve Uzay Dairesi'nin Hubble Uzay Teleskobu'nun yerini almak üzere geliştirdiği James Webb Uzay Teleskobu için geri sayım başladı. Sahip olduğu gelişmiş kızılötesi merceklerle yıldızların geçmişteki hallerini gözlemleyebilen teleskoba bilim dünyası 'zaman makinesi'adını verdi. Son testleri NASA'nın Johnson Space Center isimli tesisinde yapan ekip yeni uzay teleskobunun sorunsuz çalıştığını bildirdi.

Karar'ın haberine göre, 8.8 milyar dolara mal olan zaman makinesi, evrenin yaklaşık 13,8 milyar yıl önce oluşumuna sebep olan Bing Bang'den 200 milyon yıl sonraki haline kadar inceleyebilecek. Zaman makinesi olarak anılan teleskop Hubble ile ulaşılamayan bölgelerin taranmasına olanak sağlayacak ve 2018'de Hubble'ın yerini alacak. Hubble'a kıyasla uzayı daha detaylı bir biçimde inceleyebilecek olan James Webb'in dünya dışı yaşamın keşfinde de olması bekleniyor.

Galakside Dünya benzeri 200 milyar gezegen olduğuna dikkat çeken bilim insanları, yeterince bilgi birikimine ve teknolojiye sahip olduklarını ve James Webb Teleskobu sayesinde söz konusu keşfin yakın bir zamanda gerçekleşebileceğini belirtiyor. 1990 senesinde Discovery uzay mekiği tarafından yörüngeye taşınan Hubble Uzay Teleskobu'na oranla 3 kat büyük merceklere sahip olan teleskop, Hubble'dan elde edilen verilerin de 100 kat fazlasını elde edecek.

Etiketler uzay teleskop big bang