Kulüplerin televizyon kanalları yerini internet yayıncılığına bırakıyor

Spor kulüplerinin televizyon kanallarının yerini gün geçtikçe yerini internet yayıncılığı alıyor. 6 milyon abonesi olan Barcelona, dünyada YouTube'dan en fazla izlenen spor kulübü olurken, Barcelona'yı 4,3 milyon abonesiyle ezeli rakibi Real Madrid takip ediyor.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Dünya genelinde 1990'lı yıllarda kurulmaya başlayan kulüplerin televizyon kanallarının yerini 2000 yılından itibaren YouTube kanalları almaya başladı.

1997 yılında Avrupa'da İngiliz takımları ile başlayan kulüp televizyonculuğunu 1990'lı yılların sonunda İspanyol ve İtalyan takımları takip etti. 2000'li yıllarda ise Arsenal ve Middlesbrough takımları kanallarını kapatarak YouTube üzerinden yayın yapmaya devam ederken, diğer büyük takımlar da yayınlarını YouTube kanallarına kaydırdı.

Türkiye'de ise takımlar 2000'li yılların başlarında televizyon yayıncılığına başladı. FB TV 2004'te, BJK TV 2005'te, GS TV 2006'da, Bursaspor TV 2009'da ise yayına geçti.

YouTube üzerinden yayın yapan ve abone sayısı 1 milyon üzerinde olan futbol kulübü sayısı her geçen gün artıyor.

En fazla YouTube abone sayısı olan takımlar İspanyol ve İngiliz kulüpleri. 6 milyon abonesi olan Barcelona, dünyada YouTube'dan en fazla izlenen spor kulübü oldu. Barcelona'yı 4,3 milyon abonesiyle ezeli rakibi Real Madrid takip ediyor.

İngiltere'den Liverpool'un 1,9 milyon, Manchester City'nin 1,6 milyon, Manchester United'ın 1,5 milyon ve Arsenal'in 1,2 milyon ve Chelsea'nin 1,1 milyon abonesi var.

Fenerbahçe, Türkiye'de 709 bin abonesi ile YouTube üzerinden en fazla takip edilen takım. Galatasaray, 658 bin abonesiyle ikinci sırada yer alırken Beşiktaş'ın 271 bin, Trabzonspor'un 112 bin YouTube abonesi bulunuyor.

Dünyada 1 milyondan fazla YouTube abonesi olan spor kulüpleri:

Barcelona (İspanya): 6 milyon

Real Madrid (İspanya): 4,3 milyon

Liverpool (İngiltere): 1,9 milyon

Juventus (İtalya): 1,8 milyon

PSG (Fransa): 1,7 milyon

Manchester City (İngiltere): 1,6 milyon

Manchester United (İngiltere): 1,5  milyon

Arsenal (İngiltere): 1,2 milyon

Chelsea (İngiltere): 1,1 milyon

Bayern Münih (Almanya): 1 milyon

YouTube üzerinden yayın yapan en fazla aboneye sahip Türk spor kanalları:

Fenerbahçe: 709 bin

Galatasaray: 658 bin

Beşiktaş: 271 bin

Trabzonspor: 112 bin

Bursaspor: 23 bin

(İSTANBUL/AA)