#PaylaşmaGünü Türkiye’de üçüncü kez kutlanıyor

Bağışçılığın ve gönüllülüğün kutlandığı bir hareket olan #PaylaşmaGünü, bu sene Türkiye’de üçüncü kez 29 Kasım Salı günü kutlanıyor.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Türkiye Üçüncü Sektör Vakfı’nın (TÜSEV) ülke koordinatörlüğünde yürütülen ve uluslararası bir cömertlik hareketi olan #GivingTuesday’in Türkiye uygulaması #PaylaşmaGünü bugün Türkiye’de üçüncü kez kutlanacak. Bağışçılığın ve gönüllülüğün kutlandığı bir hareket olan #PaylaşmaGünü'nde bireyler, sivil toplum kuruluşları (STK), özel sektör kuruluşları ve eğitim kurumları bir arada dayanışma etrafında buluşuyorlar.

#PaylaşmaGünü’nün üçüncü senesinde hazırlanan kampanya videosunda ise #PaylaşmaGünü’nün değerlerinden bağışçılık, gönüllülük, dayanışma ve cömertlik kavramları İstanbul’un sokak tabelalarına yansıdı. Tanıtım videosunda #PaylaşmaGünü’nün insanları Umut, Dayanışma, Gönüllü, Bağışçı gibi adlar verilen sokaklarda bir araya getirdiği görülüyor. 

Kampanyanın ülke koordinatörlüğünü üstlenen Türkiye Üçüncü Sektör Vakfı (TÜSEV) Genel Sekreteri Rana Kotan, Türkiye’de üçüncü kez kutlanan #PaylaşmaGünü’nün, tüm katılımcıların sahiplendiği bir güne dönüşmesini amaçladıklarını belirterek, “TÜSEV olarak Türkiye’de etkin bağışçılık kültürünün yaygınlaşması için hayata geçirdiğimiz çalışmalar kapsamında #PaylaşmaGünü çok önemli bir yere sahip. Özellikle parçası olan sivil toplum kuruluşlarının katkısıyla, onların çalışmalarıyla ve uzun süreye yayılan hazırlıklarıyla şekillenen #PaylaşmaGünü’nde hayata geçirilen çalışmalarla hem topluma geri vermeyi, paylaşmanın güçlendirici hissini ve cömertliği ön plana çıkarıyoruz hem de tüm bu çalışmalardaki emeklerimiz için kendimizi ve kuruluşların çabalarını da bir kere daha görünür kılarak buradaki dayanışmayı kutluyoruz" ifadelerini kullandı.

#PAYLAŞMAGÜNÜ NEDİR?

Küresel bir cömertlik hareketi olan #GivingTuesday’in Türkiye uygulaması olan #PaylaşmaGünü’nde farklı paydaşlar düzenledikleri kampanyalar ve etkinliklerle #PaylaşmaGünü’nü kutluyor. #PaylaşmaGünü’nde STK’lar farkındalık yaratma, bağışçılara ulaşma, gönüllü sayısını artırma gibi amaçlarla iletişim çalışmaları yürütüyorlar. Özel sektör kuruluşları ve eğitim kurumları ise topluma katkı projelerini ve sivil toplumla kurdukları iş birliklerini çeşitlendirerek ve bunları yaygınlaştırarak #PaylaşmaGünü’ne katılıyorlar.

#PaylaşmaGünü etiketiyle sosyal medyada paylaşılan içerikler bugüne dek 45 milyon görüntülenmeye erişti. (HABER MERKEZİ)