İki asteroitin yüzeyinde su tespit edildi

SOFIA kızılötesi teleskopundan elde edilen verileri kullanan yeni bir araştırmada, Iris ve Massalia isimli asteroitlerin yüzeyinde su keşfedildi.

DUVAR - Bilim insanları, Güneş etrafından dönen asteroitlerde su buldu. SOFIA kızılötesi teleskopundan elde edilen verilerin kullanıldığı yeni bir çalışmaya göre, Iris ve Massalia asteroitlerinde su keşfedildi. 199 kilometrelik çapıyla diğer diğer asteroitlerin yaklaşık yüzde 99'undan daha büyük olan Iris ve 135 kilometre çapı olan Massalia'da, su moleküllerinin izi tespit edildi.

Makalenin baş yazarı, Güneybatı Araştırma Enstitüsü'nden Dr. Anicia Arredondo, asteroitler üzerindeki suyun hacmi ve yaygınlığının Ay'da bulunanlarla tutarlı olduğunu doğruladı.

Suyun Güneş Sistemindeki dağılımını tam olarak anlamak için daha fazla analiz yapılması gerekiyor ancak çalışmanın ardından ekip, daha fazlasını öğrenmek için artık daha kaliteli optiklere ve çok daha iyi bir sinyal/gürültü oranına sahip olan James Webb Uzay Teleskobu'nu kullanacak. SOFIA olarak da bilinen Kızılötesi Astronomi Stratosferik Gözlemevi, Ekim 2020'de de Ay'da su keşfetmişti.

(DIŞ HABERLER SERVİSİ)