'Harem selamlık' talimatı veren okul müdürü görevden alındı

Kız öğrencilerle erkek öğrencilerin ayrı sıralara oturtulması için öğretmenlere talimat veren ve hakkında soruşturma başlatılan Mithatpaşa Ortaokulu Müdürü Akın'ın görevden alındığı belirtildi.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Bursa'nın Osmangazi ilçesinde, kız öğrencilerle erkek öğrencilerin ayrı sıralara oturtulması için öğretmenlere talimat veren Mithatpaşa Ortaokulu Müdürü Haydar Akın görevden alındı. Öğretmenlere gönderdiği resmi evrakta, “Değerli öğretmen arkadaşlarımızı 22.03.2022 tarihi itibari ile tüm sınıflardaki oturma düzeninin değiştirilmesi ve erkek öğrenciler ile erkek, kız öğrenciler ile kız öğrencilerin denk geleceği şekilde bir düzen oluşturulması gerekmektedir. Gereğini arz ederiz” ifadelerini kullanan Akın hakkında İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından soruşturma başlatılmıştı. 

'İKTİDAR VE YANDAŞLSARININ KARMA EĞİTİM KARŞITLIĞININ SONUCU'

Eğitim Sen'den yapılan açıklamada, Akın'ın görevden alınması için çağrıda bulunulmuştu. Açıklamada, şu ifadeler yer aldı: 

“Toplumsal yaşamın farklı alanlarında olduğu gibi, eğitim sisteminde ve okullarda iktidarın kendi dünya görüşüne uygun bir nesil yetiştirme yönündeki uygulamalar, çocuk ve gençlerimize yönelik açık bir baskı ve dayatma haline gelmiştir. Bu durumun son örneği Bursa’nın Osmangazi ilçesindeki bir ortaokulda yaşanmıştır.

Osmangazi’de yaşanan bu örneğin ilk olmadığı bilinmektedir. Okul müdürünün, yetkisini ve haddini aşarak kız ve erkek öğrencileri cinsiyetçi bakış açısıyla ayrı sıralarda oturtmak istemesi, iktidar ve yandaşları tarafından sık sık gündeme getirilen karma eğitim karşıtlığının tipik bir sonucudur. Bu çağ dışı zihniyetin kız ve erkek öğrencileri ayrı sıralarda, ayrı sınıflarda, daha sonra ayrı ayrı okullarda okutulması fikrinin somut bir yansıması olduğu açıktır. Eğitim biliminin en temel ilkeleri ile çelişen böylesine çarpık ve hastalıklı bir yaklaşımın laik eğitime meydan okumak anlamına geldiği açıktır.

'ÇOCUKLARIN GELİŞİMİ AÇISINDAN SON DERECE TEHLİKELİ'

Çocukların eğitiminden ve kişisel gelişiminden endişe duyan hiç kimsenin, ileriki yaşlarda çocuklarda farklı kişilik sorunları ortaya çıkarma ihtimali taşıyan böylesine cinsiyetçi ve ayrımcı bir uygulamayı kabul etmesi mümkün değildir. Bu tür uygulamaların asıl hedefi karma eğitimdir ve çocukların gelişimi açısından son derece tehlikeli bir durumdur. Kız ve erkek çocuklarının ayrı sıralarda ve sınıflarda, hatta ayrı okullarda eğitim görmesi gerektiğini savunanlar, okulların çocukların sağlıklı gelişimi açısından aynı zamanda önemli sosyalleşme mekânları olduğu gerçeğini yok saymaktadır.” (HABER MERKEZİ)