CİMER, BİMER'e şikayetler 3 milyonu geçti!

Halkın talep, şikayet, ihbar ve önerilerini ilettiği kurumlara yaptığı başvuru sayısı milyonlarla ifade ediliyor. En çok başvuru cumhurbaşkanlığı ve başbakanlığa yapılırken, Meclis ve insan hakları kurullarının kapısını çalanların düşüklüğü dikkat çekiyor. 

Google Haberlere Abone ol

ANKARA - Vatandaşın talep ve şikayetlerini ilettiği kurumlara yapılan başvuruların sayısı ortaya çıktı. En çok şikayet sırasıyla Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) ve Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne (CİMER) yapıldı.

BİMER’E 1.5 YILDA 2 MİLYON 660 BİN BAŞVURU

BİMER’e yapılan başvuru sayısını bir milletvekilinin soru önergesini yanıtlayan Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ açıkladı. Bozdağ’ın paylaştığı verilere göre, 21 Temmuz 2016 tarihinde ilan edilen ve 1.5 yıla yaklaşan OHAL döneminde BİMER’e 2 milyon 660 bin 63 başvuru yapıldı.

SARAY’A 1 YILDA 840 BİN BAŞVURU

Cumhurbaşkanlığı Sarayı’na yapılan başvuru sayısını ise bütçe görüşmeleri sırasında Cumhurbaşkanlığı Genel Sekreteri Fahri Kasırga açıkladı. Meclis gibi Cumhurbaşkanlığının da milletin dertlerine, sıkıntılarına, şikâyetlerine çare aradığı bir hacet kapısı durumunda olduğunu söyleyen Kasırga, Cumhurbaşkanlığına yıl içinde vatandaşların çeşitli kanallarla yaklaşık 840 binin üzerinde görüş ve şikâyet bildirdiğini söyledi.

MECLİS’E 2 YILDA YAKLAŞIK 20 BİN BAŞVURU

Cumhurbaşkanlığı ve Başbakanlığa iletilen başvuru sayısı 1.5 yılda 3 milyonu geçerken Meclis ve insan hakları kurullarına yapılan başvurular bu sayınınaltında kaldı. Meclis İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu’na 1 Kasım seçimlerinden bu yana geçen 2 yılda toplam 9 bin 246 başvuru yapıldı. Başvuruların öne çıkan başlıkları ihraçlara itiraz, cezaevindeki hükümlü ve tutukluların şikayeti, yargı kararlarından memnuniyetsizlik ve yasal düzenleme talepleri oldu. Aynı dönem Meclis Dilekçe Komisyonu’na yapılan başvuru 10 bin 938 oldu.

KDK VE TİHEK’E BAŞVURU 13 BİN

Vatandaşın idare ile sorunları için başvuru yaptığı Kamu Denetleme Kurumu’na (KDK) 2017 yılında 12 bin 543 başvuru yapıldı. 2017 yılında faaliyete geçen İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu’na geçen süreçte yapılan başvuru sayısı ise sadece 360 oldu.

KDK’DAN TEK ÇATI ÖNERİSİ

Vatandaşların istek, şikayet ve önerilerini ilettiği kurumların sayısındaki fazlalık dikkat çekerken bu kurumların tek çatı altında birleştirilmesi de gündeme geldi. Kamu Başdenetçisi Şeref Malkoç bu öneriyi Meclis’teki 2018 yılı bütçe görüşmelerinde dile getirdi. BİMER’den CİMER’e, insan hakları kurullarından Kişisel Verileri Koruma Kurumu’na Türkiye’de kurumlar bolluğu olduğunu söyleyen Malkoç, “Cumhurbaşkanlığı sisteminde denetim çok daha önem arz edeceği için bizim arzumuz -bu doğrultuda çalışmamız var- idari denetimin, bizim görev yaptığımız alandaki bütün kurumların bir çatı altında toplanması. Bu olduğu zaman hem zaman hem insan israfının önüne geçilir” dedi.

2018 yılında Cumhurbaşkanı, Meclis Başkanı ve Başbakan ile yapılacak görüşmeler ile bu konunun ele alınması bekleniyor.