Eğitim-Sen: YKS sonuçları MEB ve YÖK’ün başarısızlığını gösteriyor

Eğitim-Sen, 2022 YKS sonuçlarına dair yaptığı açıklamada sonuçların eğitimin durumunu ortaya koyduğunu vurguladı.

Google Haberlere Abone ol

ANKARA - Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim-Sen) 3 milyonu aşkın adayın katıldığı 2022 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçlarının ilan edilmesinin ardından açıklama yaptı. Sınav barajının kalkması nedeniyle geçtiğimiz yıl 2,5 milyon olan aday sayısının bu yıl 3 milyonun üzerinde olduğunu belirten Eğitim-Sen YKS’ye başvurduğu halde Temel Yetenek Testine (TYT) 226 bin, Alan Yeterlilik Testine (AYT) 204 bin, Yabancı Dil Testine (YDT) 36 bin adayın girmediğini vurguladı.

‘İÇLER ACISI’

YKS’ye giren 3 milyon adayın bir gün içinde sabah ve öğleden sonra yapılan oturumlarla 'başarı' göstermesi beklendiğini belirten Eğitim- Sen açıklamasında, "Böylesi bir sınav sisteminin her şeyden önce insani olmayan bir nitelik taşıdığı ve milyonlarca gencin üzerinde yoğun bir psikolojik baskı yarattığı ortadadır ve bu durum sendikamız tarafından sürekli eleştirilmektedir" dedi.

YKS’deki başarısızlık tablosunun bu yıl da devam ettiğinin görüldüğünü belirten Eğitim- Sen, Türkçe 40 soruda 19,358 ortalama; sosyal bilimler 20 soruda 8,653 ortalama; temel matematik 40 soruda 8,170 ortalama; fen bilimleri 20 soruda 3,937 ortalamayı hatırlattı, "YKS’deki içler acısı durumu bütün açıklığıyla ortaya koymaktadır. YKS puanlarının yığınsal dağılımı, öğrencilerin büyük bölümünün en kötüde eşitlendiğini göstermektedir. Bütün alanlarda adayların büyük bölümünün 200 puan ve altında kalmış olması bu durumun ispatıdır" ifadelerini kaydetti.

‘EĞİTİMİN NİTELİKLİ OLMASI MÜMKÜN DEĞİL’

2022 YKS sonuçlarının eğitimde çok kötü bir tablo ile karşı karşıya olunduğunu gösterdiğini belirten Eğitim-Sen açıklamasını şu başlıklarla sürdürdü:

HER DÖRT GENÇTEN BİRİ İŞSİZ: "Eğitim sürecinin bütün aşamalarında olduğu gibi, yükseköğretim alanında da eğitimin niteliği ve akademik yeterlilikler başta olmak üzere çok sayıda sorun bulunmaktadır. Yükseköğretim sisteminde yaşanan zorluklara ve eşitsizliklere rağmen üniversiteden mezun olan gençlerimize iktidarın en somut vaadi ise işsizlik olarak karşımıza çıkmaktadır. TÜİK verilerine göre, üniversite mezunu her dört gençten birisinin işsiz olması bu tespitimizi doğrulamaktadır.

SINAVLARA ENDEKSLENMİŞ EĞİTİMİN NİTELİKLİ OLMASI MÜMKÜN DEĞİL: Türkiye’de gerek liselere gerekse üniversiteye girişte sorunun tek başına yapılan merkezi sınavlar olmadığını, aksine sorunun daha köklü biçimde sınavlara odaklanmış olan eğitim sistemi olduğu ve bu konuda köklü değişikliklere gidilmeden kalıcı çözümlerin üretilemeyeceği ortadadır. Dolayısıyla ilkokuldan başlayarak üniversiteye kadar, sürekli olarak yapılan sınavlara endekslenmiş bir eğitim sisteminin nitelikli olması, öğrencilerimizin gerçekten nitelikli eğitim alması mümkün değildir.

SINAV MERKEZLİ ANLAYIŞ TERK EDİLMELİ: Eğitim Sen, her öğrencinin kendi ilgi ve becerisi doğrultusunda hangi alanda okuyacağını kendisinin belirleyeceği bir eğitim sistemi oluşturulması için gerekli çalışmaların en kısa sürede başlatılmasını, bunun için öncelikle ‘sınav merkezli eğitim’ anlayışının terk edilmesi gerektiğini savunmaktadır." (DUVAR)

Etiketler YKS Eğitim-Sen sınav