'Dijital ekosistem' için alışveriş sitelerine 'düzen' geliyor

Rekabet Kurumu’nun milyonlarca kişinin kullandığı internet üzerinden alışveriş yapılabilen platformlara yönelik düzenleme hazırlığı yapıyor.

Google Haberlere Abone ol

ANKARA- Pandemi döneminde daha da öne çıkan online (çevrimiçi) alışveriş yapılan platformlar her geçen gün büyüyor. Milyonlarca kullanıcının kıyafetten yemeğe, beyaz eşyadan kozmetik ürününe kadar tüketim malzemelerini temin ettiği çevrimiçi platformlara düzenleme yolda.

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’na bağlı Rekabet Kurumu’nun online alışveriş yapılabilen çevrimiçi platformlara ilişkin düzenleme hazırlığında olduğu ortaya çıktı. Planlanan değişikliğe göre platformların kendi ürünlerini rakiplerine karşı daha avantajlı konumda göstermelerinin önüne geçilecek.

‘SÜRDÜRÜLEBİLİR DİJİTAL EKOSİSTEM İÇİN DÜZENLEMELER ÖNEM TAŞIYOR’

HDP Diyarbakır Milletvekili Garo Paylan, Meclis Plan ve Bütçe Komisyonu’nda 2022 yılı bütçe teklifi görüşmelerinde online alışveriş sitelerini gündeme getirdi. Paylan’ın, online satış kanallarını düzenlemek için bir çalışmanın olup olmadığı sorusuna Rekabet Kurumu Başkanı Birol Küle yazılı yanıt verdi.

Konunun Ticaret Bakanlığı İç Ticaret Genel Müdürlüğü’nü ilgilendirdiğini, bununla beraber Rekabet Kurumu tarafından da çevrimiçi platformlara yönelik olarak mevzuat çalışmasının devam ettiğini belirten Küle, “Dijital piyasaların kendine has özellikleri, bu piyasaların sürekli gelişim içinde olmayı gerektiren bir idari anlayışla düzenlenmesinin gerekliliğini göstermektedir” dedi.

Dijital piyasalara yönelik kanun değişikliği taslağı çalışmalarının yürütüldüğünü belirten Rekabet Kurulu Başkanı Küle, E-ticaretin daha sağlıklı bir ortamda büyümesi için online alışveriş sitelerine yönelik düzenlemenin kritik öneme sahip olduğunu ifade ederek şunları kaydetti:

“Planlanan değişiklik ile önemli pazar gücüne sahip teşebbüslerin kendi ürünlerini rakiplerine karşı daha avantajlı konumda gösterememesi, platformu aracılığıyla elde ettiği satış verilerini, kendi ürünlerini geliştirmek ve pazarlamak için kullanmaması, ayrımcı uygulamalarda bulunmasının öncül olarak engellenmesi hedeflenmektedir. E-ticaretin ve internet kullanımının daha sağlıklı bir ortamda büyüyüp gelişmesi ve sürdürülebilir bir dijital ekosistemin tesisi için yeni düzenlemeler kritik önem taşımaktadır.”