DEVA Parti'li Hasan Karal: 'Rize'deki yatırımlar neden tamamlanmıyor?'

DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı Hasan Karal, Bakan Uraloğlu'na Rize’de yarım kalan ulaştırma yatırımlarının neden tamamlanmadığını sordu.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve İstanbul Milletvekili Hasan Karal, memleketi Rize’de birçoğu 2011-2018 yılları arasında projelendirilen, yapımına başlanan, ihalesi yapılan, ihaleye çıkılacağı duyurulan, yatırım programına alınan ulaştırma yatırımlarının söz verilmiş olmasına rağmen sonuçlandırılamamasını Meclis gündemine taşıdı. Milletvekili Karal, tamamlanmayan projeleri tek tek sıralayarak, “Projelerin bitiş tarihleri geçmiş olmasına rağmen tamamlanmamasında yerel yöneticilerin veya Bakanlığın ihmali olduğu düşünülmekte midir?” diye sordu.

Karal, Rize'de tamamlanmayan ulaştırma yatırımlarıyla ilgili Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun yanıtlaması istemiyle Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı’na soru önergesi verdi.

Karal, Doğu Karadeniz Bölgesinde Türkiye’nin stratejik bir konumunda bulunan Rize’nin geçiş güzergahları ve bağlantı yolları açısından önemli bir yere sahip olduğunu söyledi. Rize’nin ulaşım ve altyapı çalışmalarına geçmiş dönemlerde birçok yatırım yapılmış olmasına rağmen il genelinde başlayan ancak tamamlanmayan birçok ulaştırma projesi bulunduğunun altını çizen Karal, “Rize merkez ve ilçeleri ile çevre illerine bağlantı yolları, viyadükler, tüneller gibi ulaştırma projelerinin henüz tamamlanmamış olması mağduriyet yaratmakta, bu durum hem ekonomik kayba hem de zaman kaybına sebep olmaktadır. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca özellikle birçoğu 2011-2018 yılları arasında projelendirilen, yapımına başlanan, ihalesi yapılan, ihaleye çıkılacağı duyurulan, yatırım programına alınan ulaştırma yatırımlarının söz verilmiş olmasına rağmen 2018 sonrası bir türlü sonuçlandırılamaması vatandaşlar tarafından büyük bir tepkiyle karşılanmaktadır” şeklinde konuştu.

 YATIRIMLARI MADDE MADDE AÇIKLADI

Milletvekili Karal, onlarca projenin tamamlanmamasında, yerel yöneticilerin söz konusu yatırım projelerini takip etmedeki yetersizliği ve Bakanlığın ihmali hususlarının gündeme geldiğini vurguladı. Soru önergesinde Rize il merkezi ve ilçelerinde tamamlanmayan ulaştırma yatırımlarını tek tek sıralayan Karal, “Rize ili genelinde yapımına yıllar önce başlanan; Derepazarı- Kendirli yolu, Kalkandere-İkizdere bağlantı yolu, İkizdere-Ovit yolu, Merkez Orta Cami- Dosma bulvarı, Salarha Tüneli Rize çıkışı sahil bağlantısı, Salarha Tüneli Dörtyol çıkışı – Muradiye yolu, Çayeli- Sefalı- Erenler- Hemşin yolu, Rize merkezdeki Değirmendere, Kale, Hamamderesi, Dalyan, Paşakuyu ve Müftü derelerinin üzerlerinin tamamen açılması projesi, Dosma- Dağbaşı- Yolveren yolu, Dağbaşı- Isırlık yolu, Salarha-Selimiye yolu, Ardeşen-Tunca yolu, Çayeli- Madenli- Kaptanpaşa yolu, Hemşin- Çamlıhemşin yolu, Pehlivantaşı- Derepazarı- Kendirli bağlantı yolu, Pehlivantaşı- Yeni Sanayi Sitesi bağlantı yolu, Rize Liman- Değirmendere Tünel bağlantısı ve Rize merkez – Pehlivantaşı- Kalkandere yolu proje bitiş tarihleri geçmiş olmasına rağmen hala tamamlanmamıştır” ifadelerine yer verdi.

 'YATIRIMLARIN NE ZAMAN TAMAMLANMASI PLANLANMAKTADIR?'

DEVA Partili Karal, soru önergesinde Bakan Uraloğlu’nun yanıtlaması istemiyle şu sorulara yanıt verilmesini istedi:

“Yukarıda belirtilen ulaştırma yatırımlarının üzerinden birçok yıl geçmiş olmasına rağmen hala tamamlanmamış olmasının nedenleri nelerdir? Söz konusu yatırımların ne zaman tamamlanması planlanmaktadır? Projelerin bitiş tarihleri geçmiş olmasına rağmen tamamlanmamasında yerel yöneticilerin veya Bakanlığın ihmali olduğu düşünülmekte midir? 2023 yılında tamamlanacağı ve hizmete açılacağı açıklanan İyidere Lojistik Limanı’nın tamamlanma oranı nedir? Lojistik liman hangi nedenlerle planlanan tarihte bitirilip hizmete açılmamıştır?”