245 milyon yıllık fosil: Darth Vader

ABD'de 245 milyon yıllık atnalı yengeci keşfedildi. Fosile 'Vaderlimulus' adı verildi.

DUVAR - Fosilbilimciler, Amerik Birleşik Devleri'nin Idaho eyaletinde yeni bir 'atnalı yengeci'  kalıntısı keşfetti. 245 milyon yıllık fosil, Star Wars filmindeki karakter Darth Vader’ın miğferine benzediği için için 'Vaderlimulus' olarak adlandırıldı.

New Mexico Kültürel İşler Bölümü tarafından yayımlanan makaleye göre, dinozorlardan önce okyanuslarda yüzmekte olan bu deniz canlısı fosili, mezozoik döneminin (252 ila 201 milyon yıl önce) ilk evresi olan Trias devrinde yaşadı.

Fosilbilimciler, bu keşfin, milyonlarca yıl önce deniz altında yaşayan canlıların evrimi hakkında önemli bilgiler sağladığını söylüyor. Bulunan fosil aynı zamanda Kuzey Amerika’da Trias devrine ait bulunmuş ilk atnalı yengeci olma özelliğini taşıyor.

Günümüzde bilinen dört farklı atnalı yengeci türü yaşıyor. Ancak popülasyonları giderek azalıyor. Tarih öncesi canlıların akrabaları olan günümüzde yaşayan bu hayvanlar, genellikle “yaşayan fosiller” olarak adlandırılıyor. Çünkü çok uzun zamandır dünya üzerinde yaşıyor olmalarına rağmen fiziksel görünümleri çok az değişmiş gibi görünüyor. (Arkeofili)