AK Parti’nin ilk duble yolu 20 yıldır bitirilemedi

AK Parti döneminin ilk duble yolu olan ve Siirt il merkezini Kurtalan ilçe merkezine bağlayan yol 20 yıldır bitirilemedi. Yol için bugüne kadar en az 430 milyon 694 bin 522 bin lira harcandı.

Siirt-Batman yolu hala bitirilemedi.
Google Haberlere Abone ol

Metin Yoksu

DUVAR - 2003 yılında yapılan ve AK Parti’nin ilk duble yolu olan Siirt-Batman yolu aradan geçen 20 yıla rağmen henüz bitmiş değil. Bugüne kadar 6 kilometrelik yol için en az 430 milyon 694 bin 522 bin TL’lik harcama yapıldı.

HDP Siirt Milletvekili Meral Danış Beştaş konuyla ilgili, “Zamana yayılan bir yol hikayesi, daha doğrusu yılan hikayesine döndü” ifadelerini kullandı.

30 KİLOMETRELİK YOL BİTMEDİ

Türkiye'de 2002 yılında yapılan genel seçimlerin ardından meclis çoğunluğunu alan AK Parti tek başına iktidara geldi. Şu an AK Parti Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı olan Recep Tayyip Erdoğan ise o dönemde siyasi yasağı nedeni ile seçime katılamadı. Şirvan ilçesindeki sandıklarda “usulsüzlük” yapıldığı iddiası üzerine Yüksek Seçim Kurulu 9 Mart 2003 tarihinde Siirt seçimlerini yeniledi ve siyasi yasağı kaldırılan Erdoğan, Siirt milletvekili seçildi, ardından da başbakan oldu. Seçimlerin ardından Erdoğan Siirt’e gelerek toplu açılış törenine katıldı. Bu törende açılışı yapılan yatırımlar arasında AK Parti döneminin ilk duble yolu olma özelliğini taşıyan Siirt-Batman yolu da vardı. Ancak aradan 20 yıl geçmesine rağmen Siirt merkezini Kurtalan ilçe merkezine bağlayan yaklaşık 30 kilometrelik yol halen bitirilemedi.

KARAYOLARI KİTAPÇIĞINA GÖRE KÖPRÜ YAPIMI BİTTİ

Ilısu Barajı'yla birlikte Başur Çayı'nın eski yolu su altında kalmadan önce yola dahil olacak köprü hızlı bir şekilde bitirilmeye çalışıldı. Köprü yapım aşamasında iken Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın yayınladığı “2003-2019 Döneminde Yapılan Karayolu Çalışmaları” kitapçığında köprülere ilişkin “Siirt-Kurtalan Yolu’ndaki Kezer-II ve Başur-II köprüleri tamamlanmıştır” ifadeleri yer aldı. Ancak 2019 yılında tamamlandığı açıklanan Başur Köprüsü’nde sadece Kurtalan-Siirt istikameti bitirilmişti, Siirt-Kurtalan güzergahı ise halen hizmete açılmadı. Kurtalan-Siirt istikametinde karşılıklı olarak hizmet veren köprü ve yolda ise çalışma sürüyor.

6 KİLOMETRELİK MALİYET SERVET DEĞERİNDE

2002 yılından bu yana bitmeyen yola ilişkin kitapçığın Siirt kısmında “87 km uzunluğundaki Batman ili karayolu bağlantısının 81 kilometresinin bölünmüş yol olarak, 6 kilometrenin ise 2020 yılında tamamlanması hedeflenmektedir” denildi. 6 kilometrelik yola ilişkin 2012 yılında ilk ihale 53 milyon 593 bin 108 TL’ye, ikinci ihale 2013 yılında 136 milyon liraya, üçüncü ihale 2017’de 73 milyon 888 bin 414 TL’ye yapıldı. 2020’deki son ihalede 167 milyon 213 bin TL proje bedeli için bir sözleşme daha imzalandı. Bakanlığın “2020'de bitmesi planlanıyor” dediği yol ve bitti dediği köprüler için ihaleler yapılmaya devam edildi. Bugüne kadar 6 kilometrelik yol için en az 430 milyon 694 bin 522 bin TL harcama yapıldı. İhalelerin büyük kısmı ise Cengiz ve Nurol İnşaat'a verildi.

HDP Siirt Milletvekili ve Grup Başkan Vekili Meral Danış Beştaş

BEŞTAŞ: SİİRT'E BİR FAYDASI YOK

HDP Siirt Milletvekili ve Grup Başkan Vekili Meral Danış Beştaş Siirt-Kurtalan yolu ve köy yollarının durumunu 2018 yılından bu yana altı kez meclis gündemine taşıdı. 2018 yılında Siirt'in genel yol sorununa ilişkin verilen soru önergesine Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı “yatırım planlamasındadır” yanıtını verdi. Konuya ilişkin Beştaş, “Bu yolu çok konuştuk. Her yıl bütçe görüşmelerinde veya meclise soru önergesi ile gündem ettik ama maalesef bugüne kadar tatmin edici bir yanıt alamadık. Zamana yayılan bir yol hikayesine, daha doğrusu yılan hikayesine döndü” değerlendirmesinde bulundu. Erdoğan'ın batıda “Siirtlilerin eniştesi” olarak anıldığını hatırlatan Beştaş, “Bu algı, bir yanılgı. Eniştenin Siirt'e bir faydası yok. Emine hanım Siirt Tilloludur. O yüzden yatırımların tamamı Tillo'ya yapılıyor. Gidenler iyi bilir Tillo’nun her sokağı hatta ilçeye giden yollar çok güzeldir. Ama Siirt'in Eruh'a, Kurtalan ve baraj altında kalan köprüler nedeni ile yüzlerce köye ulaşım sorunu var. Siirt-Kurtalan yolu da bunlardan biri. Siirt'te işsizlik var, yolsuzluk var, Siirt'in genel tablosu bu. Vaatlerde bulunuluyor ama bu vaatlerin yerine getirilmesi söz konusu değil. Siirt'te sadece ranta dayalı bir yatırım söz konusu” diye konuştu.