ABD'den havayolu şirketine 1,1 milyon dolarlık 'pandemi' cezası

İngiltere'nin British Airways şirketi, pandemi süresince iptal edilen uçuşlar için yolculara yapılmayan geri ödemeler sebebiyle ABD Ulaştırma Bakanlığı tarafından para cezasına çarptırıldı.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - ABD Ulaştırma Bakanlığı, 2020'nin başından itibaren tüm dünyada etkili olan Covid-19 pandemisi süresince iptal edilen uçuşlar için yolculara yapılmayan geri ödemeler nedeniyle İngiltere merkezli havayolu şirketi British Airways’e para cezası kesti.

Şirkete 1,1 milyon dolar para cezası kesilmesine karar veren Bakanlık, hakkında bin 200’den fazla şikayet aldığı şirketin yolculara ödemeleri zamanında yapmadığını söylerken, şirket 'her zaman yasalara uygun hareket ettiğini' belirterek iddiaları reddetti.

'SİTEDEKİ BİLGİLER TÜKETİCİLERİ YANILTTI'

ABD Ulaştırma Bakanlığı'nın aktardığına göre, Mart–Kasım 2020 tarihleri arasında British Airways şirketinin internet sitesinde, yolculardan şirket ile iptal edilen ya da tarihi-saati değiştirilen uçuşlarla alakalı telefonla iletişime geçmeleri istendi. Ancak yolcular, bu aramalarda şirketin müşteri hizmetlerine aylarca ulaşamadı. Para iadeleri için şirketin internet sitesinde herhangi bir talep imkanının bulunmadığının belirtildiği bakanlık açıklamasında, British Airways'in web sitesindeki yanıltıcı bilgilerin Mart-Kasım 2020 arasında tüketicilerin yanlışlıkla seyahat kuponları istemelerine yol açtığı kaydedildi.

Ulaştırma Bakanlığı, bahsi geçen hataların 'binlerce tüketicinin gereken geri ödemeleri almasında önemli zorluklar ve gecikmelere neden olduğunu' ifade etti. Bakanlık açıklamasında, para cezasının benzeri durumların yaşanmaması için verildiği ifade edildi.

'5 MİLYONDAN FAZLA GERİ ÖDEME YAPTIK'

British Airways, 2020 ve 2021 yıllarında geri ödeme yapılamayan bilet sahiplerine 40 milyon dolardan fazla ödeme yaptığı için cezadan 550 bin dolar indirim alacak.

Havayolu şirketi, konuya ilişkin açıklamasında, pandemide yaşanan uçuş iptalleri gibi aksaklıklardan dolayı üzgün olduklarını belirterek, “Bu dönemde her zaman yasalara uygun davrandık ve müşterilere farklı tarihlerde seyahatlerini yeniden planlama veya uçuşları iptal edildiyse de geri ödeme talep etme esnekliği sunduk. Pandemi başlangıcından bu yana beş milyondan fazla geri ödeme yapmış bulunuyoruz" ifadelerini kullandı. (BBC Türkçe)