ABD Büyükelçiliği’nden vize süresi açıklaması

ABD'nin Ankara Büyükelçiliği Konsolosluk İşlerinden Sorumlu Elçi Müsteşar Başkonsolos Jayne Howell, "Bekleme sürelerini azaltmak için olabildiğinde çok çalışmaktayız" dedi.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - ABD'nin Ankara Büyükelçiliği'nin Çukurambar'daki yeni hizmet binası ve geliştirilen konsolosluk hizmetleri basına tanıtıldı. ABD'nin Ankara Büyükelçiliği Konsolosluk İşlerinden Sorumlu Elçi Müsteşar Başkonsolos Jayne Howell, Türkiye vatandaşlarının ABD vizesi başvurularında karşılaştığı uzun bekleme sürelerine değinerek, "Vize başvurusu için bir yıllık bekleme süresi yeterince iyi bir süre değil elbette. Biz de bu konuda her gün mümkün olduğunca çok yenilik getirmek ve bekleme sürelerini azaltmak için olabildiğinde çok çalışmaktayız" dedi.

'İŞLERİ KOLAYLAŞTIRMAYA ÖNEM VERİLDİ'

AA'nın aktardığına göre Howell, eski hizmet binasında konsolosluk ve vize işlemlerinin yapıldığı birimde yeterli bekleme alanı bulunmadığını söyleyerek, yeni binada başvuru sahiplerinin işlerini kolaylaştırmaya ve bekleme alanlarını rahatlatmaya önem verdiklerini ifade etti. İkinci bekleme alanlarında Türkiye'den mermerlerinin kullanıldığını kaydeden Howell, "Burada bazı Anadolu ve Türk motiflerinin kullanıldığı Ukraynalı ve Kanadalı iki tasarımcının geliştirdiği bir sanat eseri var. Binadaki birçok sanat eserinden de biri" diye konuştu.

Vize işlemlerinin yapıldığı bölümü tanıtan Howell, bu bölümün de eski binadaki alana göre daha geniş olduğunu dile getirerek, şöyle devam etti: "Burada öne çıkan özellikten biri de son teknolojiden yararlandık. Görüşmelere gelen başvuru sahiplerinin konuşmaları sırasında onların mahremiyetine özen gösterecek şekilde, seslerinin dışarıdan daha az duyulmasını sağlayan bir sistem geliştirdik ve bu sistemden istifade edeceğiz. Onun haricinde son teknoloji havalandırma sistemimiz de mevcut."

Howell, bu teknolojinin de özellikle pandemi sonrası vize bölümünde bekleyen sayısının çok olabileceği düşüncesinden yola çıkarak düzenlendiğini vurguladı.

'HİZMETLERİMİZİ ARTIRMA NİYETİNDEYİZ'

Yeni büyükelçilik binası ve konsolosluk hizmetleri bölümünün Ankara'nın hak ettiği bir yapı olduğuna vurgu yapan Howell, "Vize çalışmalarını mümkün olduğunca artırmak, aynı anda yapılan vize işlemlerinin sayısını artırmak bizim için önemli bir amaç olacak. Önce göçmen olmayan vizelerle başlayıp sonrasında İstanbul'daki Başkonsolosluğumuzda devam eden hizmetleri de dahil edecek şekilde hizmetlerimizi artırma niyetindeyiz" değerlendirmesini yaptı.

Howell, turun ardından gazetecilerin sorularını da yanıtladı. Özellikle Türkiye vatandaşlarının vize işlemleriyle ilgili şikayetlerine yönelik soruya yanıt veren Howell, "İnsanların özellikle vize başvuruları için uzun bekleme sürelerinden dolayı hayal kırıklığı yaşadıklarını düşünüyorum ve açıkça ifade etmek gerekirse bunu da anlıyorum. Vize başvurusu için bir yıllık bekleme süresi yeterince iyi bir süre değil elbette. Biz de bu konuda her gün mümkün olduğunca çok yenilik getirmek ve bekleme sürelerini azaltmak için olabildiğinde çok çalışmaktayız" ifadelerini kullandı.

'ANKARA'YA İLAVE KAPASİTE SAĞLIYORUZ'

Pandemi nedeniyle artan iş yükünün üstesinden gelmeye çalıştıklarını aktaran Howell, yeni binayla birlikte işlem sayısının da artacağına işaret etti. Bazı başvuru sahiplerine uygulanan mülakat muafiyetine de değinen Howell, "Düzenlendiği sürenin tamamında geçerli olan ve son dört yıl içinde süresi dolan bir vizeye sahip kişiler, vizelerini posta yoluyla yenileyebilirler. Bunu da internet sitemize girerek ve randevu alarak gerçekleştirebilirler. Bu yöntemle vize almak için uygun görülmeleri halinde otomatik olarak yönlendirilecekler." dedi.

Howell, bu yıl İstanbul’daki vize memurlarının pandemi öncesinde Ankara ile İstanbul’un birlikte gerçekleştirdiği sayıda vize işlemini tek başlarına gerçekleştirdiğini de belirterek, "Şimdi Ankara’ya ilave kapasite sağlıyoruz ve daha önceki dönemlerden çok daha fazlasını yapabileceğiz" diye konuştu.

'NE YAZIK Kİ BU KÜRESEL BİR SORUN'

Vize başvurularındaki bekleme süresinin sadece Türkiye'ye özgü bir durum olmadığını da vurgulayan Howell, "Ne yazık ki bu küresel bir sorun. Çünkü pandemi her yerde görüldü, tüm ülkelerde kapanmalar ve karantinalar oldu. Çünkü seyahat edemedik, dünya genelinde birçok büyükelçiliğimizde kaynak eksikliğiyle karşılaştık ve başvuru sahiplerinden ve müşterilerden gelen, bizleri bekleyen büyük bir iş yığılması söz konusu. Dolayısıyla bu küresel bir mesele" değerlendirmesinde bulundu.

Howell, yeni binadaki konsolosluk işlemlerinin 1 Eylül itibarıyla geçmişte yapılan başvurular çerçevesinde yapılmaya başlayacağını, tam kapasiteli hizmetin ise 1 Ekim'den itibaren verileceğini sözlerine ekle