Zeytinlik alan tartışmasında Bandırma iddiası

Zeytinlik alan tartışmasının arkasında Bandırma'ya planlanan entegre sanayi tesisi alanı ve liman projesinin olduğu öne sürüldü. Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Edip Uğur, söz konusu 47 bin dönümlük zeytinlik alanda, 25 milyar dolarlık yatırım yapılacağını söyledi.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Sanayinin Geliştirilmesi ve Üretimin Desteklenmesi Kanunu, kamuoyundan gelen tepkiler üzerine zeytinlik alanların sanayiye açılması maddesi çıkartılarak yasalaştı. Ancak Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Faruk Özlü'nün "İhtiyaçlar ortada durduğu sürece bu tekrar gündeme gelebilir" dediği düzenlemenin arkasında, Bandırma'da yapılması planlanan entegre sanayi tesisi alanı ve liman projesinin olduğu belirtiliyor.

Habertürk'ten Yavuz Barlas'ın haberine göre, Balıkesir Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur, 25 milyar dolarlık yatırımın bu nedenle geciktiğini iddia ederek, “Bahse konu alan, bir bölümünde zeytinliğin olduğu 47 bin dönümlük bir arazi. Buradaki zeytin ağaçlarının verimi hayli düşük. Bir Ayvalık, Edremit gibi değil. Burası yılda 30 milyar dolarlık ihracatın üssü olacak” dedi.

Bandırma Limanı Projesi’nin yatırımcılarının hazır olduğunu belirten Uğur'un bu konudaki açıklamaları şöyle: "Bölgede 7-8 yıl içerisinde 25 milyar dolarlık yatırım planlanıyor. Türkiye bu fırsatı kaçırmamalı. Zeytinliğin de bulunduğu alan 47 bin dönümlük bir arazi. Kale Grubu burada savunma sanayii yatırımları için ilgilendi. Biliyorsunuz Rolls-Royce ile uçak motoru üretimi için çalışıyorlar. Akdeniz Kimya da büyük bir yatırım planlıyor. Shell ve benzeri yabancı yatırımcıların yanı sıra bölge ile ilgili birçok büyük sanayi kuruluşu var.

KİMYA AĞIRLIKLI SANAYİ

Bandırma Limanı’nda derinlik 20 metre. Kıyı imar planları yapıldı. Cari açığın 23-30 milyarı kimya maddelerinden geliyor. Özellikle kimya sektörü için burası önemli bir lojistik üs olabilir. TANAP boru hattı projesi de bu bölge üzerinde. Bandırma’ya yapılacak sanayi ve limanın arkasında genişleme alanının olması lazım. Hollanda’nın Rotterdam şehri dünyada bu alanda bir marka. Rotterdam’da altı tane petrol rafinerisi, 50 tane kimya tesisi var. Limanda fok balıkları yüzüyor. Port of Rotterdam şirketi yetkilileri ile de defalarca görüştük. Onların da çevresindeki yatırımcılar bu bölge ile ilgili. Türkiye’nin en büyük limanının hacmi 4.5 milyon ton. Rotterdam tek başına 425 milyon ton. Bu yatırımların yapılması halinde yılda 30 milyar dolarlık ihracatın merkezi olacak burası. Türkiye’nin büyük endüstri bölgelerine ihtiyacı var. Bu yatırımla Bandırma- Tekirdağ üzerinden raylı sistemin gücü ile büyük bir lojistik avantajı sağlayacak üreticiler. Bu avantajlar ne İzmir ne Aydın ne de Manisa’da var. Leblebi, gazoz ihraç etmekle olmaz bu iş. Sanayi devlerine alanlar açmamız gerekiyor."

Sanayi, Ticaret ve Enerji Komisyonu Başkanı AK Parti Konya Milletvekili Ziya Altunyaldız da, “Özellikle liman arkası lojistik yatırım cazibesi olan entegre yatırımlar için bu düzenleme planlanmıştı. Örneğin Bandırma gibi. Amaç Türkiye’nin bu tip potansiyeli olan bölgelerine küresel yatırımcıyı çekerek lojistik merkezlerinin oluşumunu sağlamaktı” açıklamasında bulunmuştu.