Pedro Almodóvar'dan İspanyol izleyicilere tepki: Muhafazakar kesim için bu film kesinlikle bir şey ifade etmiyor

Pedro Almodóvar, 'Madres Paralelas'ın İspanya'da gişe başarısızlığından izleyicileri sorumlu tuttu. Yönetmen, "Bugüne nereden geldiğimizi hatırlamak istemeyen bir zihniyet ile karşı karşıyayız" dedi.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - İspanyol yönetmen Pedro Almodóvar'ın Venedik Film Festivali'nin açılışında ilk defa izleyicilerle buluşan filmi ''Madres Paralelas'' (Paralel Anneler), İspanya'da gişede beklentilerin altında kaldı. Ülkede güçlenen ultra sağ hareketin siyaseti kirlettiğini söyleyerek, gişe başarısızlığından izleyiciyi sorumlu tutan Almodóvar'a tepki gösterildi. 

'İÇ SAVAŞ'TA YAŞANANLARI YOK SAYAMAYIZ'

"Madres Paralelas", biri 40'lı yaşlarında, diğeri genç iki bekar anne adayının doğum yapmak üzere aynı gün, aynı hastanede yolların kesişmesini ve bu karşılaşmayla değişen hayatlarını konu alıyor. Hikâyenin görünmeyen kısmında ise İspanya İç Savaşı ve savaş döneminde kaybedilenler yer alıyor. Venedik Film Festivali'nin açılışında ilk defa izleyicilerle buluşan filmin basın toplantısında konuşma yapan yönetmen, İspanya'nın İç Savaş dönemi ile hesaplaşması gerektiğini ''İspanya'nın iç savaşta kaybedilen ailelere çok büyük bir manevi borcu var. Kaybedilen insan sayısı Yargıç Baltasar Garzón'un yıllar önce yaptığı bir sayıma göre yaklaşık 114 bin, bazı tahminlere göre 150 bini aşıyor. Yani İspanya, Kamboçya'dan sonra dünyada öldürülen insanların kimsenin onları bulamayacağı yerlere dağıldığı ikinci ülke. 85 yıl aradan sonra kayıplara olan bu borç ödenene kadar yakın tarihimizi ve İç Savaş'ta yaşananları yok sayamayız'' ifadeleriyle vurguladı.

ALMODÓVAR'IN İSPANYA'DA 1989'DAN BERİ EN KÖTÜ GİŞE YAPAN FİLMİ

Gösterime girdiği ABD'de ve Fransa'da hala ilgi gören film, yönetmenin filmografisine İspanya'da 1989'dan bu yana en kötü gişe yapan Almodóvar filmi olarak yerleşti.

Birkaç hafta önce El Pais gazetesine verdiği söyleşide seyircinin filmi anlamadığını söyleyen Almodóvar, "Ülkenin yarısının bu filme soğuk bir tavırla yaklaşacağını tahmin etmiştim. Zira bu soğukluğun nedeni filmimin bu ülkenin ortak hafızasına dair olması. İspanya her zaman bölünmüş bir ülke oldu benim gözümde ve hala da öyle. Özellikle sağcı, muhafazakar kesim için bu film kesinlikle bir şey ifade etmiyor" dedi.

'BUGÜNE NEREDEN GELDİĞİMİZİ HATIRLAMAK İSTEMEYEN BİR SAĞ ZİHNİYET İLE KARŞI KARŞIYAYIZ'

İspanya'da ultra sağcı Vox'un siyaset sahnesinde gün geçtikçe güçlenmesi ve parlamentoda üçüncü parti olmasının bu hikâyeyi ele alma biçimini politikleştirdiğini belirten yönetmen eleştirilerine şöyle devam etti:

"Kurban rolüne falan girmeye niyetim yok çünkü bu tür bir film yaparken ne gibi sonuçlarla karşılaşacağımı biliyordum. Fakat kendi ülkemin insanlarının bu hikâyeye mesafeli olduğunu görüyorum. Ve sanıyorum bunun nedeni, son derece antipatik görünen bir meseleye dair asla kimsenin hiçbir zaman konuşma niyetinde olmaması. Bana öyle geliyor ki bugüne nereden geldiğimizi asla hatırlamak istemeyen bir sağ zihniyet ile karşı karşıyayız. Çoğunlukta olmamalarına rağmen çok fazla gürültü yapıyorlar ve bu da İspanya'daki siyasi yaşamı resmen zehirliyor."

ALMODÓVAR'A TEPKİ

Almodóvar son olarak, “Ne yazık ki, filmlerim kendi ülkem hariç dünyanın hemen her yerinde başarı elde ediyor. Bunu şikayet etmek için söylemiyorum; öte yandan bu reddedemeyeceğim bir gerçek'' açıklamalarıyla izleyicilerden tepki aldı. Yönetmenin eleştiri oklarını önce kendisine doğrultmasını, izleyiciyi suçlayarak bir şey elde edemeyeceğini savunan yazılar kaleme alındı.

Sosyal medyadan da eleştiriler alan Almodovar için, siyasete bulaşmasının çok antipatik olduğu ya da aldığı kararların sonucuna katlanamayan bir ''aptal'' olduğu gibi yorumlar yapıldı. (Çeviren: Özgür Duygu Durgun)