Okullar sorunlarla açıldı: Velilerin talebi seyreltilmiş sınıf ve hijyen

Korona gölgesinde açılan okullarda hijyen, sosyal mesafe, havalandırma ve servis sorunu yaşanıyor. İlkokullarda atılan adımların yetersiz olduğunu belirten veliler, sınıfların artırılmasını istiyor.

Google Haberlere Abone ol

Ogün Akkaya
ANKARA - Korona virüsü tedbirleri kapsamında uzun süredir kapalı kalan okullar, pazartesi gününden itibaren tüm kademelerde katılım zorunlu olacak şekilde yüz yüze eğitime başladı.

Milyonlarca öğrencinin okula döndüğü ilk günde sosyal mesafe, hijyen, havalandırma ve servis konusunda sorunlar yaşandı. Öğrenci Veli Derneği, (Veli-Der) yetkililerine göre süreklilik sağlayan iyileştirmeler yapılmadığı sürece bu sorunlar yaşanmaya devam edecek.

‘TUVALETLERİN, ORTAK ALANLARIN TEMİZ TUTULMASI İÇİN YARDIMCI PERSONELE İHTİYAÇ VAR’

Veli-Der Başkanı Ömer Yılmaz, öğrencilerin okullarına, arkadaşlarına kavuşmalarının sevindirici olduğunu söylese de alınmayan önlemlerin beraberinde ciddi sorunlar yaratacağının altını çizdi. İlkokullarda hijyen koşullarının sağlanmadığını, sınıf mevcutlarının 30 kişi üzerine çıktığını belirten Yılmaz, velilerin okul idarelerine yeni sınıflar açılması talebinde bulunduklarını söyledi.

Kalabalık sınıflarda devam edecek eğitim ve öğretim için kaygı duyduklarını ifade eden Yılmaz, şu değerlendirmede bulundu: “Okullarda hijyeninin sağlanabilmesi için kadro talep ediyoruz. İlkokullarda ciddi bir hijyen sorunu var. Tuvaletlerin, ortak alanların temiz tutulması için yardımcı personele ihtiyaç var. Merkezi okullarda havalandırma sorunu yaşanmasa da şehir dışında kalan okullarda kapı, pencere sorunu yaşanıyor. Kapı pencere ya açılmıyor ya da açılsa da kapanmıyor. Düzeneklerin değiştirilmesi gerekiyor. Okul servislerinin kontrollü bir şekilde çalışması, denetlenmesi gerekiyor. Bazı servisçiler, okulların tekrar kapanma durumuna karşı öğrenci taşıma yerine fabrikalara işçi taşımayı tercih ediyor. Okulların daha fazla servise ihtiyacı var. Okullarda atılan iyileştirici adımların sürdürülebilir olmasını ve okul ödeneklerinin artırılmasını istiyoruz.”

‘VELİLER ÇOCUKLARINI KAYGILI BİR ŞEKİLDE OKULA GÖNDERİYOR’

Türkiye genelinde bütün okullarda yaşanan sorunların ortak olduğunu söyleyen Veli-Der Ankara Şube Başkanı Hülya Daran Deveci’ye göre ise ilkokul öğrencileri sosyal mesafeyi korumada zorluk yaşıyor. Bir an önce iyileştirici adımların atılması gerektiğini vurgulayan Deveci şunları söyledi:
“Maske, mesafe ve temizlik kuralları tam olarak yerine getirilebilmiş değil. Okulların giriş ve çıkış kapısı aynı olduğu için öğrenciler arasında yığılma yaşanıyor. Bunu önleyecek mekanizmanın sağlanamaması da sorunun devam edeceğini gösteriyor. Okullardaki temizlik elemanı sayısı yeterli değil. Okul idarelerinin bize söylediğine göre ekim ayına kadar da bu durum devam edecek. Okulların kantin ve yemekhane kısımlarında sosyal mesafe uygulanmıyor, yığılma yaşanıyor. Veliler, okullardaki kalabalığa ilişkin sınıfların seyreltilmesini, sabahçı öğlenci modelinin uygulanmasını istiyor ama bu talepleri atama yapılmamasından kaynaklanan öğretmen yetersizliğinden dolayı karşılık bulmuyor. Yeni eğitim ev öğretim yılı ne yazık ki aksamalarla başladı. Veliler, çocuklarını daha fazla bilgi kaybı yaşamamaları için kaygılı bir şekilde okula göndermek zorunda kalıyor.”

SABAHÇI, ÖĞLENCİ MODELİNE ÖĞRETMEN AÇIĞI ENGELİ

Korona salgını sürecinde uzun bir aranın ardından okulların açılmasıyla birlikte çok sayıda veli, yaşadıklarına ilişkin Veli-Der’e mesaj gönderdi. Çocuklarının öğrenim gördüğü sınıfların kalabalık olduğunu ve ek sınıf açılması gerektiğini belirten veliler mesajlarında şu ifadelere yer verdi:

"-Okullar kalabalık. Alınan önlemler, müdürlerin elindeki imkân kadar. Kendi oğlumun okulu için ikiliye geçsin, seyrelsin diye dilekçe yazmadığım yer kalmadı. Sonunda müdür beni çağırdı ve öğretmen bulunamayacağı için ikiliye geçilemeyeceğini anlattı...

-İlkokullar bari sabahçı, öğlenci şeklinde ayrılsın diye başvurduk. Ancak olmadı.

-Bin, bin beş yüz çocuk aynı anda okula girip çıkıyor.”