Mansur Yavaş, ‘ODTÜ yolu’ için Şehircilik Bakanlığı’na yazı yazdı

Tepkilere neden olan ‘Bilkent-İncek Bulvarı Çevre Yolu Bağlantısı’ projesinde çalışmalar sürerken Mansur Yavaş, ODTÜ’nün tam ortasından geçen bir diğer yol projesinin iptali için bakanlığa yazı yazdı.

Google Haberlere Abone ol

ANKARA- Meslek odaları ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) bileşenleri, Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin (ABB) ihalesi onaylanan ‘Bilkent-İncek Bulvarı Çevre Yolu Bağlantısı’ projesinden vazgeçmesini talep ediyor.

11 kilometrelik projenin 6,5 kilometresini oluşturan ODTÜ dışındaki alanda bu hafta içinde çalışmaların başlayacağı öğrenildi. İhaleye ilişkin meslek odalarının açtığı iptal davasında ise mahkeme, odaların taleplerini “ehliyetsizlik” gerekçesiyle reddetti. 

Projeye ilişkin tartışmalar sürerken Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş’tan ODTÜ’ye ilişkin başka bir hamle geldi. Yavaş, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na yazı yazarak ODTÜ’nün tam ortasından geçen, farklı bir proje olan ‘tünel yol’ planının iptal edilmesini talep etti. 

YAVAŞ’TAN ODTÜ’NÜN ORTASINDAN GEÇEN YOLA İLİŞKİN TALEP

ODTÜ içerisinden geçmesi planlanan yol projeleri için 8 Eylül 2017 tarihinde ODTÜ, Ankara Büyükşehir Belediyesi, YÖK ve Ankara Valiliği arasında protokol imzalandı. İmar planları kapsamında ODTÜ içerisinden geçmesi öngören birden fazla plan bulunuyor. 

Ankara Büyükşehir Belediyesi yetkililerine göre bugünlerde tartışılan ‘Bilkent-İncek Bulvarı Çevre Yolu Bağlantısı’ projesi ile ODTÜ’yü tam ortadan ikiye bölen ODTÜ kampüsünün doğu batı hattında yapılması planlanan ‘tünel yol’ projesi birbiriyle karıştırılıyor. 

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş da ODTÜ’nün tam ortasından geçen ‘tünel yolun’ imar planından kaldırılmasını talep ederek harekete geçti. Söz konuyu yol projesinin maliyetinin çok yüksek olduğunu ve yolun ODTÜ’yü ikiye böleceğini belirten Yavaş, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na ve ODTÜ yönetimine yazı yazarak bu yol projesinin imar planından kaldırılmasını talep etti.

MAHKEME, MESLEK ODALARININ AÇTIĞI DAVAYI REDDETTİ

Meslek odalarının ve ODTÜ bileşenlerinin tepki gösterdiği 11 kilometrelik ‘Bilkent-İncek Bulvarı Çevre Yolu Bağlantısı Yol Yapım İşi” ihalesi onaylandı. TMMOB’a bağlı Harita Kadastro Mühendisleri Odası, Şehir Plancıları Odası ve Mimarlar Odası, söz konusu ihalenin iptali talebiyle dava açtı. 

Meslek odalarının başvurularını değerlendiren Ankara 6’ıncı İdare Mahkemesi, ihalenin iptal edilmesi talebini, davacı odaların “ehliyetli” olmadığı sonucuna vararak reddetti. Mahkeme kararında şu ifadelere yer verdi:
“Dava dilekçesi incelendiğinde uyuşmazlık konusu olay ile ilgili olarak ileri sürülen iddiaların imar planına yönelik olduğu, dava konusu ihale işleminin mimarlık ve şehir plancılığı mensuplarının ne tür bir menfaatini ihlal ettiği hususunun ise açık ve anlaşılır bir şekilde ortaya konulamadığı, dava konusu ihaleyle davacı odalar arasında somut, güncel ve meşru bir menfaat alakasının bulunmadığı ihale konusu işin odaların kuruluş amaçları, şehir planlaması ve mimarlık ile doğrudan bir ilgisinin bulunmadığı anlaşıldığından iş bu davanın açılmasında davacıların ehliyetli olmadığı sonucuna varılmıştır.”

‘İHALESİNİ YAPTIĞIMIZ YERİN ODTÜ İLE ALAKASI YOK’

Ankara Büyükşehir Belediyesi, eski belediye başkanı Melih Gökçek döneminde onaylanan ‘Bilkent-İncek Bulvarı Çevre Yolu Bağlantısı Yol Yapım İşi” projesinin Mansur Yavaş döneminde hayata geçirildiği belirtilerek eleştiriliyor. Ankara Büyükşehir Belediyesi İmar ve Şehircilik Daire Başkanı, eski Harita Kadastro Mühendisleri Odası Genel Başkanı Ertuğrul Candaş’a göre ise eleştiriler ODTÜ’ye ilişkin iki farklı projenin birbiriyle karıştırılması nedeniyle açığa çıkıyor.

Candaş, ‘Bilkent-İncek Bulvarı Çevre Yolu Bağlantısı Yol Yapım İşi” ihalesinin toplam 11 kilometreden oluştuğunu, bunun 4,5 kilometrelik kısmının ODTÜ arazisi içinde yer aldığını, tepkiyle karşılanan ihalenin yalnızca ODTÜ dışında kalan 6,5 kilometrelik alanı kapsadığını söyledi. 

Söz konusu projede yer alan 4,5 kilometrelik ODTÜ arazisi kısmının ihalesinin yapılmasına gerek olmadığını, bu kısmın Melih Gökçek döneminde açıldığını belirten Candaş, ihalesi onaylanan 6,5 kilometrelik alanda yol açma çalışmalarının yapılacağını söyledi.  ODTÜ arazisi içinde yer alan 4,5 kilometrelik alana yalnızca asfalt serimi yapılacağını ifade eden Candaş, ODTÜ içindeki kısmın 1 kilometrelik alanına tünel yapılabileceğini ve ODTÜ arazisinin bölünmeyeceğini söyledi. Projeye tepki gösterenlerin “ihalede tünel yer almıyor” itirazlarına yanıt veren Candaş şunları kaydetti: “Bizim şu anda ihalesini yaptığımız yerin ODTÜ ile alakası yok. Güzergahın adı öyle geçtiği için insanların kafası karışıyor. Bakıldığında 4,5 kilometrelik yolun ihalesi yok. Dolayısıyla bizim ODTÜ arazisiyle ilgilendiğimiz noktadaki çalışmalar daha ileriki tarihlerde şekillenecek. Şimdi biz eğer bu ihalesi yapılan 6,5 kilometrelik kısmı açarsak, asfalt serimi noktasında ODTÜ arazisi kısmında 4,5 kilometrenin 1 kilometresini yerin altından alabiliriz.”

YOLUN KENARI İMARA AÇILACAK MI?

‘Bilkent-İncek Bulvarı Çevre Yolu Bağlantısı Yol Yapım İşi’ projesine ilişkin Yavaş yönetimindeki Ankara Büyükşehir Belediyesi’ne yöneltilen eleştiriler arasında “bölgenin imara açılacağı” ve “rantın açığa çıkacağı” da yer alıyor. Bölgenin ranta açılacağı iddiasını “gerçek dışı bir iddia” olarak nitelendiren Ertuğrul Candaş şunları söyledi: “‘Burası imara açıldı’ demek ne kadar yanlışsa, ‘açılmaz demek’ de o kadar yanlıştır. ‘Açılmaz demek o kadar yanlıştır’ derken bugünkü koşullarda orayı imara açma şansın zaten yok. O 6,5 kilometrelik yolun sağında, solunda kamu arazileri, askeri araziler var. Diğer kısımlarda da iki katlı imar var. ODTÜ’den sonra 6,5 kilometrelik yolun sağında solunda imar açılır mı? Yüksek konut verilir mi? Bugünün şartlarında söylüyorum, olma ihtimali yok. Ama dersin ki 5 -10 sene sonra olma ihtimali var mı? Yaşama garanti veremiyorken ona bir şey diyemem. Ama Mansur Yavaş yönetiminde tutum bu. Bu alan imara açılmayacak.”

‘GENÇ İNŞAAT'IN OLDUĞU ALANA GEÇİŞ YAPAMAYACAKLAR’

Ankara Büyükşehir Belediyesi, birden fazla gökdelenden oluşan Genç Şirketler Grubu’nun inşa ettiği, milyon liralık yapıların önünden ihale edilen yolun geçeceği belirtilerek eleştiriliyor. Genç İnşaatın yaptığı binaların Melih Gökçek döneminde imara açıldığını, imar planının mahkeme kararıyla yürütmesinin durdurulmasının ardından Mansur Yavaş yönetimindeki belediyece binaların mühürlendiğini, yeni mahkeme kararıyla mühürlerin kaldırıldığını söyleyen Candaş, bu konudaki eleştirilere şu ifadelerle yanıt verdi: “O binaların olduğu yerden ODTÜ'ye bağlantı yolları koymuşlar. ODTÜ yolundan bu binalara giriş güzergahı oluşturmuşlar. O plan iptal olduğu için biz o girişleri zaten yapmayacağız. Dolayısıyla ODTÜ yolu üzerinde Genç İnşaatın olduğu alana geçiş yapamayacaklar.”

‘BİZ SATMIYORUZ, BİZİMLE ALAKASI YOK’

‘Bilkent-İncek Bulvarı Çevre Yolu Bağlantısı Yol Yapım İşi’ projesinin ihalesinin tamamlanmasının ardından bölgedeki bazı araziler Hazine tarafından satışa çıkarıldı. 

Kamuoyunun yanıltılmaya çalışıldığını savunan Ertuğrul Candaş, “Özelleştirme idaresinin sattığı arazileri, ‘Ankara Büyükşehir Belediyesi satıyor’ dediler. Biz satmıyoruz, bizimle alakamız yok” ifadelerini kullandı. 

PROJEYE İLİŞKİN YAPIM ÇALIŞMASINA BAŞLANIYOR

Edinilen bilgiye göre tartışmaların ve itirazların devam ettiği ‘Bilkent-İncek Bulvarı Çevre Yolu Bağlantısı Yol Yapım İşi’ projesinin yapım çalışmaları bu hafta içerisinde başlayacak. Çalışmalar 11 kilometrelik projenin 6,5 kilometresini oluşturan ODTÜ dışındaki alanda yapılacak.