Makinistler Almanya tarihinin en uzun demiryolu grevinde

Almanya'da haftalık çalışma saatlerinin kısaltılmasını talep eden makinistler demiryolları tarihinin en uzun grevine çıktı. Sendika başkanı, "Daha uzun, daha güçlü grev yapmalıyız" diye konuştu.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Almanya'daki makinistler, ücret ve çalışma saatleri konusunda işveren Deutsche Bahn (DB) ile anlaşmaya varılamaması üzerine GDL sendikasının çağrısıyla bugün dördüncü kez greve gitti. Yerel saatle 02.00'de başlayan grev, 6 gün sürecek.

Reuters haber ajansının aktardığına göre, bu aynı zamanda Almanya'da demiryolları sektöründe yapılacak en uzun süreli iş bırakma eylemi olacak. Avrupa çapında ulaştırma alanında çalışan işçiler artan enflasyon karşısında ücret artışı talebiyle greve giderken, Almanya'da dördüncü kez taleplerinin kabul edilmesi için iş bırakma eylemi yapan makinistler, haftalık çalışma saatlerinin mevcut ücret karşılığı 38 saatten 35 saate düşürülmesini talep ediyor. DB ise bunun şirket için maliyetinin çok yüksek olacağını, böyle bir durumda işgücünü yüzde 10 artırmak zorunda kalacağını savunuyor.

'DAHA UZUN, DAHA GÜÇLÜ GREV YAPMALIYIZ'

Almanya'daki makinistler, iki hafta önce de üç gün boyunca grev yapmış, bu iş bırakma eyleminde GDL ve Deutsche Bahn arasındaki müzakerelerin sürmesi talep edilmişti. Basına açıklamalarda bulunan bir DB sözcüsü de "Masaya gelmeniz gerektiğine, uzlaşma (noktaları) bulmanız gerektiğine inanıyoruz" demiş, demiryollarındaki 'devasa kısıtlamalara' işaretle grevin 'ekonomi üzerinde devasa bir etkisi olacağını' savunmuştu.

Almanya Federal Ulaştırma Bakanı Volker Wissing de grevin planlandığı şekilde pazartesi gününe kadar sürmesi halinde bunun ülkeye maliyetinin 500 milyon euro'nun üzerinde olacağını söylemişti. GDL Başkanı Claus Weselsky ise ARD kanalına yaptığı açıklamada, "Daha uzun ve daha güçlü şekilde grev yapmalıyız çünkü demiryolları yönetimi tavsiyeye karşı dirençli" ifadelerini kullanmıştı. (DIŞ HABERLER)