İndirimli satışlara reklam düzenlemesi

Ticaret Bakanlığı, indirimli ürün satışlarına ilişkin verilen reklamların koşullarını yeniden belirledi.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Ticaret Bakanlığı, Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği'nde değişiklik yaptı. Yeni düzenlemeye göre bir mal veya hizmetin indirimden önceki satış fiyatının tespitinde, indirimin uygulandığı tarihten önceki 30 gün içinde uygulanan en düşük fiyat esas alınacak. Meyve ve sebze gibi çabuk bozulabilen mallara ilişkin reklamlarda ise indirimin miktarı veya oranı hesaplanırken, indirimli fiyattan bir önceki fiyat esas alınacak

Satın alma sürecini otomatikleştiren yazılımla etkileme, internet ortamında mal veya hizmete ilişkin yönlendirici ara yüz tasarımları kullanma, 'aldatıcı ticari uygulama' sayıldı.

Düzenlemede ilginç bir değişiklik yapılarak, döviz fiyatından etkilenmediği halde haksız yere fiyat artışı yapma fiili, ‘aldatıcı ticari uygulamalar’ arasından çıkarıldı. (EKONOMİ SERVİSİ)