İletişim-İş Sendikası: Çağrı merkezi çalışanları örgütlenmeli

Mardin'deki bir çağrı merkezinde çalışanların yaşadığı sorunları aktaran İletişim-İş Sendikası, sektör çalışanlarını örgütlenmeye davet etti.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Türkiye Devrimci İşçi Sendikaları Konfederasyonu'na (DİSK) bağlı İletişim-İş Sendikası Yönetim Kurulu, çağrı merkezlerindeki çalışanların koşullarına yönelik basın açıklaması yaptı. Sendika, çağrı merkezinde çalışmanın dünya genelinde en zor meslek gruplarından biri olduğunu belirtti ve çalışanlara yönelen mobbinge dikkat çekti.

Mardin'de sendikalaşma sürecini tamamlayan ancak bir türlü sözleşme haklarını alamayan Comdata Türkiye çağrı merkezinde yaşananları aktaran sendika yönetimi, çalışanların anlattığı olayları kamuoyuyla paylaştı. Çalışanların mobbing altında sağlığını yitirdiğini ve fiziki şiddet gören kişilerin olduğunu belirten sendika, çağrı merkezi şirketlerinin ‘’istihdam sağlayıcı’’ olarak görüldüğünü ve 'işsizliği manipüle edici' özellikleri dolayısıyla denetimden uzak kaldığını ifade etti. Denetimsizliğin mobbingi yaygınlaştırdığı da eklendi.

Sendikanın duyurusunda yaşananlar şöyle aktarıldı:

"Lokasyonda müşteri temsilcisine karşı fiziki şiddet uygulandığı, buna tanık olan diğer müşteri temsilcilerinden birisinin ise karşılaştığı mobbing sonrası ve sürekli gece vardiyası yazılması sebebiyle astım ilaçlarını kullanamadığından geçirdiği kriz sonrası sinir sisteminde kalıcı hasar oluşmuştur. Çağrı merkezi şirketlerinin, çalışanların sağlık problemleri sonrasında rapor düzenleyen doktorları da sık sık Sağlık Bakanlığı'na şikayet etmesi, çalışanların rapora ihtiyacı olduğu durumlarda rapor alamamasına da sebep oluyor. Ayrıca işyerlerinde çağrı tanımlamalarının kişiye özel düzenlenmesi, iş yükünün istenilen müşteri temsilcisi üzerinde artırılıp bezdirilmesine sebep oluyor ve eşit iş tanımına tamamen aykırı bir durum teşkil ediyor. Bununla beraber, çalışan sayısının gerekenden az tutulması çalışanların daha yoğun bir tempo ile çalışmalarına ve akabinde özellikle ses ve duyu organlarında ciddi hasarlar oluşmasına sebep oluyor. Birçok müşteri temsilcisinin ses nodüllerinin zarar görüp kanayarak çalıştırıldığı da çağrı merkezlerinde karşılaşılan olaylardan."

Sendika, sorunların çözümü için çalışanları örgütlenmeye çağırdı ve yüzbinlerce müşteri temsilciliği çalışanının benzer sorunlar yaşadığını belirtti. (HABER MERKEZİ)