Egeli ihracatçılar Çin'de dijital pazaryeri kuracak

Ege İhracatçı Birlikleri Başkanı Jak Eskinazi, "Çin’de yüksek gelir düzeyine sahip 300 milyon insan yaşıyor. Çin’i bir ülke değil, bir kıta gibi düşünmek ve ona göre strateji geliştirmek lazım" dedi.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Çin’de e-ticaretin tüketim tercihlerinde çok etkili olmasını dikkate alan Ege İhracatçı Birlikleri, Çin pazarına yönelik pazarlama faaliyetlerinde dijital mecralara ağırlık veren bir iş programı oluşturdu. “Hedef Pazar Çin” çalışmaları kapsamında 2019 yılında bu yana Çin pazarına yönelik yoğun çalışma yaptıkları bilgisini veren Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, “Çin’de yüksek gelir düzeyine sahip 300 milyon insan yaşıyor. Çin’i bir ülke değil, bir kıta gibi düşünmek ve ona göre strateji geliştirmek lazım. Ege İhracatçı Birlikleri bünyesinde Türkiye’den Çin’e ihracatı artırmak amaçlı projelere yoğunlaşan 'Çin Timi'mizin üzerinde çalıştığı son proje Çin’de dijital ofis kurarak, Çin’de dijital pazaryeri açmak. Çin’de kuracağı dijital pazaryeriyle e-ticaret kanalları JD, Tmall, Ali Baba’nın platformu HEMA, Wechat, Weibo ile Çin’in instagramı Little Red Book, Tiktok’u Douyin’de ülke ve ürün tanıtımlarına ağırlık vererek, marka imajımızı geliştirerek Çinli tüketicilere ulaşmayı hedefliyor. Çin’in yıllık 210 milyar dolar gıda ithalatı var. Türkiye’den Çin’e yaptığımız gıda ürünleri ihracatı 220 milyon dolar seviyesinde. Ege Bölgesi güçlü bir gıda tedarikçisi. Ege Bölgesi’nin lokomotifliğinde Çin’e gıda ürünleri ihracatımızı 1 milyar dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Bu amaçla 2023 yılı sonunda PttAVM.com ile iş birliğinde, Çin e-ticaret sitelerine giriş yöntemleri konusunda 'Hedef Çin Semineri' düzenledik” diye konuştu.

'ÇİN’DE NETWORK ÇOK ÖNEMLİ'

Türkiye’den Çin’e yapılan ihracatın çeşitlenebilmesi için devletler arası diyalogun önemine temas eden Eskinazi şöyle devam etti: “Cumhurbaşkanımızdan ve Bakanlarımızdan Çinli mevkidaşlarıyla yaptıkları toplantılarda Türkiye’nin Çin’e ihracat yapabileceği güçlü olduğu ürün gruplarının ihraç izinlerinin alınması için talepte bulunmalarını istiyoruz. Çin’de network çok önemli. Çin pazarında tek güç olarak hareket eden ülkelerin başarılı olduklarını görüyoruz. Biz de bu şekilde başarılı olabiliriz.”

Çin’in ihracatçı kimliği yanında ithalatçı kimliğininde ağır bastığını dillendiren Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Jak Eskinazi, Çin ekonomisinin Covid-19 salgını sonrasında toparlanma sancıları çekse de 3,3 trilyon dolarlık ihracata karşılık 2,6 trilyon dolar ithalat yaptığına dikkati çekti. 

Türkiye ile Çin arasındaki dış ticaret dengesine de vurgu yapan Eskinazi, “Çin’den ithalatımız 2023 yılında 45 milyar doları aştı. İhracatımız ise; 3 milyar dolar seviyesinde. 42 milyar doları bulan dış ticaret açığımızı azaltmak istiyoruz. Bu amaçla Çin İthalat Fuarı’na 5 yıldır Türkiye’nin milli katılım organizasyonunu yapıyoruz. Bu yılda 5-10 Kasım 2024 tarihlerinde güçlü bir şekilde yerimizi alacağız. Doğal taş sektörümüz 2023 yılında 432 milyon dolarlık ihracatla en çok ihracat yaptığı ülke Çin oldu. Ege Maden İhracatçıları Birliğimiz 16-19 Mart 2024 tarihlerinde 75 firmayla Xiamen Doğal Taş ve Teknolojileri Fuarı’nda yerini alacak. 2024 yılında Çin’in önemli ticaret merkezlerinden Şanghay’a yönelik genel nitelikli ticaret heyeti düzenlemek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi.