Çanakkale Köprüsü ücretli oldu: Rota feribot

18 Mart tarihinde açılan ve ilk haftasında ‘ücretsiz’ olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün ücretli olduğu ilk gün feribotta araç kuyruğu oluştu. GESTAŞ tarafından ek sefer konuldu.

Feribot iskelesi önünde oluşan kuyruk nedeniyle trafik sıkışıklığı yaşandı.
Google Haberlere Abone ol

Seçkin Sağlam

ÇANAKKALE - Temelleri 18 Mart 2017 yılında atılan 18 Mart 2022 tarihinde açılışı gerçekleştirilen 1915 Çanakkale Köprüsü’nde bir haftalık ücretsiz kullanım sonrası bugün itibariyle ücretlendirme başladı.

Köprünün ücretli hale gelmesiyle sabah saatlerinde feribot seferlerinde araç kuyruğu oluştu. Uzun kuyruk nedeniyle GESTAŞ, ek sefer koydu.

FERİBOT İÇİN EK SEFER KONULDU

1915 Çanakkale Köprüsü, köprü ücreti ve araç geçiş garantisi nedeniyle tartışma yarattı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, köprünün açılışında yaptığı konuşmada geçişlerde aylık bedelin yüklenici firma aleyhine olması durumunda, “Farkı kim ödeyecek? Biz, devletin kasasından ödeyeceğiz” demişti. 1915 Çanakkale Köprüsü, ilk bir hafta boyunca ‘ücretsiz’ olarak kullanılırken, 26 Mart Cumartesi 00:00 itibariyle ücretli geçişe açıldı.

Erdoğan ayrıca konuşmasında köprü ücretlerini araçlarda 200 liraya sabitlediklerini söylemişti ancak ücretli seferler ilk gününde beklenen ilgiyi görmedi. Özellikle otobüs ve kamyonlarda bin lirayı bulan geçiş ücreti nedeniyle araçlar 1915 Çanakkale Köprüsü’nü değil, kent merkezinden ve Lapseki ilçe merkezinden feribot ile geçişi tercih etti. Sabah saatlerinde araç kuyrukları oluştururken boğaz geçişini sağlayan GESTAŞ firması ek seferler koyarak yoğunluğu azalttı.

Feribot kuyruğu

‘GEÇMEYEN ARAÇLARIN BEDELİ MİLLETİMİZE ÖDETİLECEK’

1915 Çanakkale Köprüsü yapımı, 45 bin araç garantisiyle tamamlandı. Ancak GESTAŞ’ın ortalama araç geçiş sayısı yılda 3 ile 3,5 milyon civarında. Bu da günlük 9-10 bin araç sayısına denk geliyor. Günlük 45 bin araç geçişi sağlanamazsa aradaki fark devlet tarafından ödenecek.

İYİ Parti GİK Üyesi ve Yerel Yönetimlerden Sorumlu Başkan Yardımcısı Rıdvan Uz, bugün durumu eleştiren bir yazılı açıklama yayınladı. Uz, 1915 Çanakkale Köprüsü ve GESTAŞ'ın fiyat tariflerini kıyasladı. Feribot-köprü fiyat uçurumu nedeni ile özellikle yaz aylarında ve bayram tatillerinde İstanbul’u Ege’ye bağlayan güzergah olarak kullanılan Çanakkale’de uzun araç kuyruklarının devam edeceğini ifade etti.

Uz açıklamasında, “1915 Çanakkale Köprüsü ve GESTAŞ’ın ücret tarifelerini incelediğimizde uçuk bir fark görmekteyiz. Normal araba köprüden 200 TL'ye geçerken, feribot ile 95 TL'ye geçiyor. Kamyonet feribottan 107 TL'ye geçerken köprüden yaklaşık 3 kat fiyat farklıyla 500 TL'ye geçiyor. Bu uçurumdan dolayı maalesef feribot kuyrukları oluşmaya devam edecektir. Günlük 45 bin araç garantisi verilen 1915 Çanakkale Köprüsü'nden geçmeyecek araçların bedeli milletimize ödetilecektir. İktidar sahipleri, çözüm üretmek yerine milletimizi borçlandırmayı tercih etmiştir. Yetkililerin bu fiyat uçurumuna el atması gerekmektedir" dedi.