Birlikte uyudukları için yurttan atılan çocuklar Meclis gündeminde

TİP Milletvekili Sera Kadıgil, birlikte uyudukları için ‘eşcinselsiniz’ denilerek yurttan atılan ikizlerle ilgili Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in yanıtlaması istemiyle soru önergesi verdi.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Türkiye İşçi Partisi (TİP) Sözcüsü ve İstanbul Milletvekilii Sera Kadıgil, Antalya’nın Alanya ilçesindeki Mevlüt Çavuşoğlu Spor Lisesi’nde okuyan depremzede kız kardeşlerin, 'eşcinsel'siniz denilerek kaldıkları okul yurdundan atıldıkları ve okuldan kayıtlarını aldırmaları yönünde baskıya maruz kaldıkları iddialarını Meclis gündemine taşıdı.

6 Şubat depremlerine Antakya’da yakalanan ve 4,5 saat göçük altında kalan 16 yaşındaki ikiz kardeşlerin, depremin ardından kayıtlarını aldırdıkları Alanya’daki Mevlüt Çavuşoğlu Spor Lisesi’nin yurdunda 'beraber uyumaları' gerekçesiyle 'eşcinsel' oldukları iddia edilerek yurttan çıkarıldığı iddia edildi.

Sera Kadıgil, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in yanıtlaması istemiyle verdiği soru önergesinde şunları kaydetti:

"Kamuoyuna ve basına yansıyan haberlerde, Alanya Mevlüt Çavuşoğlu Spor Lisesi'ne okuyan iki depremzede kız kardeşin beraber uyuduğu için "eşcinsel" denilerek yurttan atıldığı ve okuldan kayıtlarının alınması için baskı yapıldığı iddia edildi.

6 Şubat Gazetesi İmtiyaz Sahibi Mustafa Dilek'in sosyal medya hesabından paylaştığı bilgilere ve iddialar üzerine ulaştığımız baba M.T.’nin  tarafımıza verdiği bilgilere göre;

Antakya'da depreme yakalanan ve 4,5 saat boyunca göçük altında kalan 16 yaşındaki sporcu tek yumurta ikizi kız kardeşler Alanya Mevlüt Çavuşoğlu Spor Lisesi'nde okumaktadır. Depremzede öğrencilerin yaşadığı travma nedeniyle yalnız yatamadıkları, anneleri tarafından özellikle ifade edilmesine rağmen kız kardeşler yerleştirildikleri yurtta ayrı odalara verilmiştir.  Olay günü korktuğu için kız kardeşinin yatağına giden depremzede öğrenciyi aynı yurtta kalan bir başka öğrenci ''birlikte uyuyorlar'' diyerek yurt yönetimine şikayet etmiştir.  Yurt yönetimi ve rehber öğretmen E.Y öğrencilerle görüşüp, kız kardeşlerin “lezbiyen” oldukları iddiasını öne sürmüşlerdir.  Akabinde Yurt Müdür Yardımcısı Ş.Y, babayı arayarak "Kızların eşçinsel, gel kayıtlarını al. Okulda ve yurtta kızları istemiyoruz" ifadelerini kullanmıştır. Antakya Belediyesi’nde çöp toplama biriminde çalışan baba M.T  iddianın doğru olmadığını şu anda ekonomik olarak Alanya’ya gidecek gücünün bulunmadığını söylemesine rağmen çocuklar yurttan dışarı atılmışlardır.  Sokakta kalan çocuklar, ailenin bir tanıdıkları tarafından iki gece misafir edilmiştir.  Bu sürede Antalya’ya gelen baba, önce  Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nde ortaöğretimlerden sorumlu Y.K ile görüşmüş, Y.K konuya kendilerinin değil İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün bakacağını söyleyerek babayı  yönlendirmiştir.  Baba bunun üzerine  Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nde görevli K.T ile görüşmüştür.  K.T  “Ben okul ve yurt müdürünü arayayım görüşün anlaşın, çocukların sicili bozulmasın, orta yolu bulun” diyerek okul ve yurt müdürünü aramış ve babayı göndermiştir.  5 Ocak tarihinde ise Okul Müdürü T.Y;  babayı  tekrar arayarak çocuklarını okuldan alması gerektiğini, çadırda eğitime devam eden 15 Temmuz Lisesi’ne yazdırabileceğini, çocukların “adının çıktığını”  velilerin çocukları okulda istemediklerini  ve çocukları disipline sevk ettiklerini bildirmiştir.

Bu bağlamda; 

1- Büyük bir yıkım ve travma yaşayan çocukların birlikte uyumalarından hareketle eşcinsel ilişki yaşadıkları tespitine nasıl varılmıştır?

2- Bu kanaate vardığı iddia edilen rehber öğretmen E. Y. ‘nin mesleki formasyonu nedir?

3- Bu şekilde bir iddiada bulunan rehber E.Y hakkında soruşturma başlatılmış mıdır?

4- Baba’nın konuya ilişkin şikayette bulunduğu ve sorunu sadece İlçe Milli Eğitim’e havale etmekle yetinen, görevini layıkıyla yapmayan Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğünde görevli Y. K ile ilgili soruşturma başlatılmış mıdır?

5- Şikayeti dinledikten sonra “Ben okul ve yurt müdürünü arayayım görüşün anlaşın, çocukların sicili bozulmasın, orta yolu bulun” diyen Alanya İlçe Milli Eğitim’de görevli K.T. hakkında herhangi bir soruşturma başlatılmış mıdır?  Çocukları hedef haline getirerek eğitim öğretim hakkını elinden alan okul ve yurt yönetimine ilişkin bir işlem başlatmayan İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nde görevli K.T’nin “çocukların sicili bozulmasın” sözleriyle kast ettiği nedir? Bakanlığınızın eğitim hakkı elinden alınan çocukların durumlarında olan mağdurlar ve sorumlular arasında olması gerektiğini düşündüğü “orta yol” nedir?

6- Çocukları okuldan alınması için babaya baskı yapan Okul Müdürü  T.Y., yurttan atan Müdür Ş.Y ile ilgili soruşturma başlatılmış mıdır?

7- Yaşadıkları deprem travmasını atlatamayan çocukların, eğitim, barınma haklarını gasp edilmesinin ve sosyal dışlanmaya maruz bırakılmasının yarattığı mağduriyetleri nasıl gidereceksiniz?"