YAZARLAR

Adana Film Festivali günlükleri-4: Bakalım kim ‘anons’ edilecek!

Festival seçkisi içinde öne çıkan yapımların “Anons”, “Sibel”, “Güvercin”, “Kardeşler” “Kelebekler” ve “Yuva” olduğunu söyleyebiliriz. Bu altı filmden ilk ikisinin gecenin sonunda en fazla ödül toplayan yapımlar olma ihtimali hayli yüksek görülüyor.

Adana Film Festivali’nin en çok ilgi gören bölümü ulusal yarışma, cuma günü “Güvercin”, “Arada”, “Yuva” ve “Tuzdan Kaide” filmlerinin gösterimleriyle tamamlandı. Bu akşam gerçekleştirilecek ödül töreni ile jürinin kararlarını öğrenmiş olacağız. Son günün filmlerine dair ayrı bir değerlendirme yapmaya vakit kalmadı haliyle. Bugün biraz yarışmanın öne çıkan ve ödül alması muhtemel filmlerine dair öngörülerde bulunabiliriz.

Festival seçkisi içinde öne çıkan yapımların “Anons”, “Sibel”, “Güvercin”, “Kardeşler” “Kelebekler” ve “Yuva” olduğunu söyleyebiliriz. Bu altı filmden ilk ikisinin gecenin sonunda en fazla ödül toplayan yapımlar olma ihtimali hayli yüksek görülüyor. Kişisel olarak bu seçkideki en iyi filmin bütün eksikliklerine rağmen “Anons” olduğunu düşünüyorum. Jüri açısından da en iyi film ödülü için öne çıkan yapımın bu olacağını söyleyebiliriz. “Sibel”in de en iyi film için güçlü bir aday olduğunu ekleyelim. Bu ikisi dışındaki bir tercihin ‘sürpriz’ olarak değerlendirileceği kesin. Yönetmen ödülü için açık ara en iyi ismin “Anons” ile Mahmut Fazıl Coşkun olduğu su götürmez. Ama “Anons”un en iyi filmi alması durumunda jüri bu dalda başka bir isme yönelebilir ki, bence bu durumda “Yuva” ile Emre Yeksan öne çıkan isim oluyor. Geçen yıl izlediğimiz “Körfez”in ardından Yeksan’ın rejisini çok daha güçlendirdiğini, atmosfer kurma, mizansen yaratma konusunda “Yuva”nın dikkate değer bir yapım olduğunu belirtmeden geçmeyelim. Filmle ilgili sıkıntılarımızı başka bir zaman geniş geniş yazarız ama filmin eli boş dönmesinin haksızlık olacağını belirtelim. Bu dalda “Kelebekler” ile Tolga Karaçelik’i de not edelim. Senaryoda ise “Anons” ve “Sibel” öne çıkıyor. Birini senaryo dışı bıraktıkları, diğerini senaryodaki fazlalıkları nedeniyle sıkıntılı bulsam da en iyi film ödülünü bu iki filmden birisinin alacağı öngörümüz tutarsa, senaryonun da bunlardan birine gideceğini söyleyebiliriz. Kurgu ve görüntü yönetmenliğinde ise kendi adıma “Anons”u tek geçiyorum.

Oyunculuklar konusunda ise tartışmalar muhtelif ama “Sibel”deki performansıyla Damla Sönmez’in kadın oyuncu için en güçlü aday olduğu kesin. Yine bu filmde yer alan Elit İşçan’ın yardımcı kadın oyuncu için öne çıktığını belirtelim. “Kelebekler”deki performansıyla Tuğçe Altuğ da kadın oyuncu için öne çıkan diğer isim kuşku yok ki. Erkek oyuncuya gelince işler biraz daha zorlaşıyor tabii. “Kelebekler”in iki oyuncusu Bartu Küçükçağlan ve Tolga Tekin, “Babamın Kemikleri” ile Cem Davran, “İçeridekiler”den Caner Cindoruk öne çıkan isimler. Ama jüri “Anons”un erkek oyuncu gurubuna toplu bir ödül verirse itiraz etmem. Bu ödülü ben veriyor olsaydım “Güvercin”deki performansıyla Kemal Burak Alper’in olurdu mutlaka. Yardımcı erkek oyuncu için “İçeridekiler”den Settar Tanrıöğen, “Kardeşler”den Caner Şahin ve “Sibel”den Emin Gürsoy öne çıkan isimler. Ödüle yakın olan ismin Caner Şahin olduğunu söyleyebiliriz.

Festivalin yerine göre en iyi ikinci film, yerine göre en iyi ilk film ödülü olarak değerlendirilen Yılmaz Güney Ödülü için Adana’nın mekan olarak kullanıldığı ve iyi bir film olduğu su götürmez “Güvercin” herkesin ortak fikri gibi görünüyor. Jürinin de böyle düşünme ihtimali yüksek. Bu ödül için akla gelebilecek ikinci filmin ise Ali Kemal Çınar’ın “Arada”sı olduğunu söyleyebiliriz.

Bizim genel beğenilerimiz ile jürininkinin ne kadar örtüştüğünü bu akşam düzenlenecek törenin ardından göreceğiz.