Yapay zeka gençlere globalleşmede yeni fırsatlar sunabilir

Yapay zekanın sohbet formunun, dijital alanda yeni bir rekabet doğururken, yazılımcı gençlere de yeni istihdam olanakları ve globalleşme fırsatları getirebileceği belirtiliyor.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR- Yapay zekanın "sohbet robotu" formu ile piyasaya sürülmesi, yazılım şirketleri için rekabette yeni bir sayfa açtı. Siri, Google asistan, navigasyon gibi sesli uygulamalarla başlayan yapay zeka ile sohbet, ChatGPT ile teknolojinin ve veri kullanımının boyutlarını gündeme getirdi. ChatGPT'yi geliştiren OpenAI'nın, yazılım için günlük 100 bin dolar, aylık 3 milyon dolar gibi bir maliyeti karşılamak zorunda olduğuna dikkat çeken uzmanlar, yatırımcı olarak Microsoft ile görüşmelerin devam ettiğini bildiriyor. 

Birgün yazarı Timur Akkurt, "Yapay zekanızı nasıl alırsınız?" başlıklı yazısında, yapay zekanın bu formunun kişisel verilerin toplanması ve değerlendirilmesi konusunu daha da önemli bir noktaya taşıdığını ifade etti. Akkurt bu alandaki rekabeti şöyle aktardı: 

"Google arama motoru olarak dünyanın tüm verisini üzerinde toplamayı başardı. Bunun üzerine kurguladığı gelir modelleri ile milyarlarca dolar gelir etti, etmeye devam ediyor. Gelecek ChatGPT gibi sesli, görüntülü yapay zekalı asistanların olduğu bir kurguda olacak. Apple’ın Siri’si, Google’ın Asistan’ı şimdi bu büyük rakip ile boğuşmak zorunda. Microsoft bunun için büyük mücadele veriyor. Reklam pastası yeniden dağıtılırken büyük lokmayı kapmak en büyük amaç. Diğer amaç kitleleri yönlendirmek, yönetmek tabi ki. Pek çoğumuz farkında olarak ya da olmayarak yapay zeka ile sohbet etmeye başladık aslında. Aracımıza bindiğimizde sesli olarak gitmek istediğimiz yeri söylüyoruz ve ekranda harita beliriyor. Bir konu hakkında bilgi almak istiyoruz Google arama motorunun yanındaki mikrofona tıklayarak söyleyerek arama yapıyoruz. Antrenmanlar bitti, maça çıkma zamanı geldi. Bu konuda ilk adım Kasım 2022’de Open AI’den geldi. ChatGPT ile karşılıklı sohbet, bir konuda tartışmak, bilgilenmek mümkün oldu. Sizi belki annenizden, babanızdan, eşinizden, sevgilinizden bile iyi tanıyacak, anlayacak, zevklerinize göre öneriler getirecek bence biraz korkunç bir dünya çok yakınımızda.

İnsanlar dijital dünyada nerede toplanıyorsa, nereye alışıyorsa orada kalmaya en azından bir süre devam ediyor. Bu sistemin arkasında olanlar ise en büyük ödüle ulaşmış oluyor “VERİ” Kalabalık nereyse büyük veri orada. Büyük veriye kim sahipse dijital dünyanın dümeni onun elinde. Bunun benzerlerini çok gördük. Facebook’un seçimlere etkisi, Twitter ile büyük kitlelerin birlikte hareket etmesi hep bu sayede. Bu sebeple büyük bir dijital savaş var. Şimdilik biz kim ne durumda pek bilmiyoruz ama alanında dev olan markalar bu savaşı kaybetmemek için ellerinden geleni yapacak.

Veri güvenliği, etik değerler, özel hayat artık daha da ortalarda olacak. Bunu korumak, gelebilecek tehlikelere karşı hazırlıklı olmak, yasaları güncellemek ve dünya ile uyumlu hale getirmek çok önemli. Ülkeler bu konuda birlikte hareket edeceklerdir. Bu sistemin dışında kalmak, küçük alternatiflere güvenmek bence riskli olacaktır. Üstelik dünya devleri ile aynı platformda olmamak bir sürü yenilikten mahrum kalmak anlamına da gelebilir. Bunlar öngörü tabi ki, zamanla bu iş şekillenmeye başlar. Doğru yerde olmak, zamanında hareket etmek bize pek çok avantaj getirir. Gençlerimizin global başarıya ulaşabileceği, iyi para kazanabileceği iyi bir fırsat olabilir. Umarım ıskalamayız." (HABER MERKEZİ)