Ankara-Bursa Hızlı Treni 2021’e kaldı

Ankara-Bursa Hızlı Tren projesinin temeli 2012 yılında atıldı. 2016 yılında hizmete girmesi gereken proje için Bakan yeni açılış tarihi verdi: 2021

Google Haberlere Abone ol

ANKARA - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, 2016 yılında faaliyete geçmesi gereken Ankara-Bursa Hızlı Tren projesinin 2020 yılı son çeyreğinde tamamlanıp 2021 yılında işletmeye alınacağını söyledi.

CHP Bursa Milletvekili Nurhayat Altaca Kayışoğlu, Bursa-Ankara Yüksek Hızlı Tren projesini Meclis gündemine taşıdı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan’ın yanıtlaması istemiyle soru önergesi veren Kayışoğlu, 2012 yılında temeli atılan projenin bitiş tarihinin üzerinden 2 yıl geçtiğini hatırlatarak gecikmenin nedenini ve projenin ne zaman sonlanacağını sordu.

HATALI GÜZERGAH

Bakan Turhan, Kayışoğlu’nun soru önergesine verdiği yanıtta Bandırma-Bursa-Ayazma-Osmaneli Demiryolu Projesinde 75 kilometrelik Bursa-Yenişehir kesimine ait altyapı yapım işleri ihalesine 2010 yılında çıkıldığını, 2011 yılında imzalanan sözleşme doğrultusunda yapım çalışmalarına başlandığını belirterek gecikmenin nedenini şöyle açıkladı:

“Mevcut proje güzergahının çok değerli tarım arazileri, meyve bahçeleri ve seralardan geçmesi, Bursa ilinin gelecekteki içme suyunun teminine yönelik Gölbaşı Göletinin hattan etkilenmemesini sağlamak, Bursa Valiliği ile DHMİ Genel Müdürlüğünün hattın Yenişehir Havalimanına yakınlaştırılması talepleri, proje güzergahında değişiklikler yapılması zorunluluğunu ortaya çıkarmış ve buna bağlı olarak sanat yapısı sayısı ve niteliklerinde yapılan değişiklikler nedeniyle projenin tamamlanma tarihinde gecikme meydana gelmiştir.”

2016 DENİLDİ, 2021’DE AÇILACAK

Projede fiziksel ilerlemenin yüzde olduğunu belirten Bakan Turhan, “Projenin 2020 yılı son çeyreğinde tamamlanması ve 2021 yılında işletmeye alınması planlanmaktadır” dedi.

2023’E ZOR BİTER

CHP Bursa Milletvekili Nurhayat Kayışoğlu, AK Parti’nin geçmiş dönemleri “Türkiye proje mezarlığıydı” sözleriyle eleştirirken bugün aynı duruma geldiğini söyledi. Birçok projenin bilimsel araştırma yapılmadan, gerekli altyapı çalışmaları tamamlanmadan hayata geçirilmeye çalışıldığına dikkat çeken Kayışoğlu, "Bursa-Ankara Hızlı Tren Projesi bunun en somut, kötü örneklerinden biri” dedi. Projeyle ilgili Bursa Valisi Münir Karaloğlu'nun “400 milyon lira para harcandı, durması söz konusu değil ama bir şanssızlık yaşadık. Yenişehir-Bilecik arasındaki hatta büyük bir heyelan dolayısıyla var olan projemiz çöpe gitti” sözlerini hatırlatan Kayışoğlu “Hem gecikme hem de ciddi kamu zararı var. Zamanında bitmedi, uzmanlar bu gidişle 2023’e de zor biteceği görüşünde. Kamu hizmeti değil, yandaşlara ihale ve para kazandırma üzerinden yürüyen sistemin sonuçları bunlar. Ne yazık ki bedeli millet ödüyor” dedi.