CHP'li vekilden 'tam gün eğitim' teklifi

CHP'li Topal tam gün eğitim-öğretim uygulamasına geçilmesini talep etti: Olumsuz etkiliyor.

Google Haberlere Abone ol

ANKARA - CHP Hatay Milletvekili Serkan Topal Milli Eğitim Temel Kanununda değişiklik yapılması için TBMM Başkanlığına kanun teklifi verdi. Türkiye'deki birçok okulda ikili eğitim uygulandığını ve öğrencilerin bu durumdan olumsuz etkilendiğini vurgulayan Topal ülke genelindeki okulların tamamının tam gün eğitim-öğretime geçmesini talep etti.

'ÖĞRENCİLER EVLERİNE 20.30'DA VARABİLİYOR'

CHP'li vekilin TBMM Başkanlığına sunduğu kanun teklifinde Türkiye'de ikili eğitim veren okulların istatistikleri yer aldı. MEB'in verilerine göre anaokullarında eğitim öğretim gören öğrencilerin yüzde 90.32’si, ilkokullarda 48.95’i, ortaokullarda 37.71’i, imam hatip ortaokullarında 19.26’sı, genel liselerde 1.14’ü, imam hatip liselerinde 0.36’sı, mesleki ve teknik liselerde 12.30’u ikili eğitim öğretimden yararlanıyor.

İkili eğitim-öğretim yapılan okullarda kış saatinin uygulanmaması nedeniyle öğrencilerin sabah erken saatlerde okula gidip geç saatte de çıkmaları gerektiğine değinen Topal, "Servis kullanmak zorunda kalan öğrencilerin evlerine varmaları özellikle büyükşehirlerde saat 20.30’u bulmaktadır. Öğrenciler geç saatlerde evlerine gidince güvenlik sorunları oluşmaktadır. Şiddet olayları artabilmektedir. Bu durum öğrenciler kadar velilerin, ailelerinde hayatını etkilemekte, büyük sıkıntılara neden olmaktadır" dedi.

'İKİLİ EĞİTİM DERS DIŞI ETKİNLİKLERİ KISITLIYOR'

İkili eğitim- öğretim modelinin eğitim kalitesini olumsuz etkilediğini, kısa teneffüslerden dolayı öğrencilerin fiziki ihtiyaçlarını karşılayamadığını savunan Topal, "Uygulama aynı zamanda öğrencilerin sosyal etkinlikler içerisine girmesini de engelleyici bir etken olarak ortaya çıkmakta, öğrencinin ders dışı etkinliklerini kısıtlamaktadır.Bu durum öğrencilerinin okuldan soğumasına neden olurken akademik başarılarını da olumsuz etkilemektedir. İkili eğitim- öğretim sıkıştırılmış bir eğitimdir. Kısa zamanda yoğun bilgi akışı nitelikli eğitim imkânını engellemektedir" ifadelerini kullandı. (DUVAR)