TIME dergisi üç kapağı NFT olarak açık artırmaya çıkardı

TIME dergisi, dijital satış yöntemi NFT'ye katıldı. Dergi, dijital ortamda oluşturduğu üç kapağını online müzayedeye çıkardı.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Son dönemde gündeme gelen ve büyük bir hızla yükselen, bir dijital satış yöntemi olan NFT’ye geleneksel medya da katıldı. Dünyanın en prestijli dergilerinden biri olan TIME dergisi dijital ortamda şifreleyerek oluşturduğu üç dergi kapağını NFT olarak sertifikalayarak açık artırmaya çıkardı.

Ntv'nin aktardığına göre, dergi, 8 Nisan 1966 yılında çıkardığı “Is God Dead?” adlı kapağını ve ondan esinlenerek oluşturduğu  “Is Truth dead? (Gerçek öldü mü?) ve “Is Fiat dead?”( Fiat öldü mü?) sorularının yer aldığı iki kapağı da online müzayedeye çıkardı. Dergi, aynı zamanda 30 günlük aboneliklerinde kripto para kabul edileceğini de duyurdu. 

MÜZAYEDE ÇARŞAMBAYA KADAR DEVAM EDECEK

Derginin hazırladığı üç kapak şu anda NFT açık artırma sitesi olan SuperRare'de satılıyor. 24 Mart Çarşamba günü 20.00'a kadar devam edeceği belirtilen müzayede de her kapak için başlangıç fiyatı 10 Ethereum fiyat belirlendi. 

NFT NEDİR?

Non-Fungible Token, (NFT-değiştirilemez para) değiştirilemez ve benzersiz bir nesneyi temsil eden özel bir kriptografik simge türüne deniliyor. NFT’nin ayrıntıları blockchain (blok zinciri) olarak bilinen bir dijital defterde kaydedilenlerle bir dijital eserin gerçek olduğunun doğrulanmasına yardımcı oluyor. Alıcılar genellikle sanat eserini dijital olarak sergilemek için sınırlı haklara sahip oluyor ve eserin hakları  genellikle yaratıcıya ait oluyor.

Taco Bell ve Charmin markaları, kendi ürünlerinin NFT'lerini oluşturarak elde edilen geliri bağışladı. Pringles dijital bir kutu cips, Pizza Hut Canada ise kripto para karşılığında dijital pizza dilimleri sattı. Bu markaların yanı sıra Time dergisi , açık artırmayla elde edilen gelirlerin  bağışlanıp bağışlanmayacağını bildirmedi.