Rekor: Darbe gecesi 35 kat fazla tweet attık

Türkiye darbe gecesi Twitter rekoru kırdı: 4 saatte 495 bin tweet atıldı. Hulisi Akar ismi 11 saat 48 dakika ‘trend topic’ kaldı.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - 15 Temmuz gecesi yaşanan darbe girişimi sırasında hem tweet atma rekoru kırıldı hem de sosyal ağların önemi bir kez daha görüldü.

Hürriyet’ten Ahmet Can’ın haberine göre Türkçe yazan twitter kullanıcılarının darbe girişimi ile ilgili paylaşımları, normal bir geceye göre 35 kat artarken, 4 saatte toplam 495 bin tweet atıldı. Bu sayede meydanlar daha hızlı doldu.

Sosyal ağ araştırma şirketi Monitera’dan alınan verilere göre darbe girişimi gecesi saat 00.00 ile 04.00 arasında atılan konuyla ilgili tweet sayısı 495 bin adede ulaştı. Bu da normal bir gündeki paylaşım ortalamasıyla karşılaştırıldığında 35 katlık bir artışa işaret ediyor.

DAKİKA BAŞI 2 BİN TWEET

Söz konusu saatlerde darbe girişimi ile ilgili atılan tweetler dakikada 2 bin 62, saniyede ise 34.3 adede denk geliyor. Atılan tweetlerin yüzde 59’u erkekler, yüzde 41’ini ise kadınlar tarafından gönderildi. Paylaşımlarda ise en çok kullanılan cihazlar ise akıllı telefon ve tablet gibi mobil cihazlar oldu. İstanbul’daki boğaz köprülerinin darbe girişimcileri tarafından kapatılmasıyla başlayan saat 22.00 ile 24.00 arasında ise konuyla ilgili gönderilen tweet sayısı 71 bin 938 olarak açıklandı.

Atılan tweetlerle ‘trend’ başlıklar da (trend topic) şekilendi. Paylaşılan bilgilere göre 15 Temmuz 21.00 ile 16 Temmuz 07.00 arasında en fazla listede kalan başlık ‘Hulusi Akar’ oldu. 11 saat 48 dakika boyunca listede kalan ‘Hulusi Akar’ı 8 saat 10 dakika ile ‘#NoCoupInTurkey’ başlığı izledi. ‘#DarbeyeHayır’ 7 saat 50 dakika, ‘F-16’ 5 saat 50 dakika, ‘Erol Olçok’ 5 saat 30 dakika ve ‘Sela’ başlığı ise 5 saat 30 dakika boyunca Twitter’ın ana sayfasında yer aldı. En çok kullanılan hashtagler ise ‘#NoCoupInTurkey’, ‘#DarbeyeHayır’, ‘#sokaktayız’, ‘#DarbecilerİcinİdamGeriGelsin’, ‘#15Temmuz’ oldu.

Araştğrmayı gerçekleştiren Monitera’nın Kurucu Ortağı Metin Kahraman, tüm bu verilerin sosyal medyanın iletişim ve örgütlenme konularında ne kadar önemli bir konuma sahip olduğunu gösterdiğini ifade etti. Kahraman, “Medyadan haber alamadığımız anlarda sosyal medya devreye girerek, bölgesel olarak son durumu fotoğraf video öğeleriyle görebilmemizi olayın gerçek yüzünü ve ciddiyetini anlamamızı sağladı. Meydanlar bu sayede daha hızlı doldu” diye konuştu.