Stada en çok seyirciyi Galatasaray çekti

Süper Lig'de seyirci sayısı yüzde 9'luk artışla ortalama 14 bin bandına geldi. Maç günü gelirlerinin yüzde 87'sini Galatasaray, Fenerbahçe, Beşiktaş ve Trabzonspor sağlıyor. Passolig Genel Müdürü Ceyhun Kazancı, geçen sezon ilk defa 200 milyon lira bandını bir takımın aştığını belirterek, "Galatasaray, 200 milyon lira gelirin üstüne çıktı. Naklen yayın gelirlerinde son 2 sezonda Galatasaray'ın liderliği söz konusu" dedi. 36 bin ortalamayla en çok seyirciyi de Galatasaray stada çekti.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Türkiye'de futbol ekonomisinin rakamları açıklandı. Süper Lig'in toplam gelirleri 4,2 milyar liraya ulaştı.

Aktif Bank'ın, Türk futbolunun gelirlerini ve ekonomik görünümünü incelediği 'Futbol Ekonomi Raporu-Ekolig' toplantısının dördüncüsü gerçekleştirilirken, toplantıda konuşan Passolig Genel Müdürü Ceyhun Kazancı ile Aktif Bank Genel Müdürü Serdar Sümer, geçen sezonki verilerle ilgili paylaşımda bulundu.

Kazancı, 2017-2018'de maç günü, naklen yayın ve ticari gelirleri toplamı 3,2 milyar lira olan Süper Lig pastasının, 2018-2019 sezonu sonunda 4,2 milyar liraya ulaştığını belirterek, "Maç günü gelirleri konusunda Süper Lig, Avrupa'da 8. sırada bulunuyor. Ortalama seyirci sayısı yüzde 9'luk artışla 14 bin bandına geldi. Ortalama seyirci konusunda en büyük artışı yüzde 20 ile Rusya sağladı. Süper Lig'de kapasiteye göre doluluk oranında yüzde 50'lere ilk defa geldik" dedi.

'TRABZONSPOR ATILIM YAPTI'

Maç günü gelirlerinin yüzde 87'sini Galatasaray, Fenerbahçe, Beşiktaş ve Trabzonspor'un sağladığını anlatan Kazancı "Diğer takımların yüzde 13'lük maç günü gelirleri elde ettiğini görüyoruz. Naklen yayın gelirlerinde ciddi artış var. Geçen sezon ilk defa 200 milyon lira bandını bir takım aştı. Galatasaray, 200 milyon lira gelirin üstüne çıktı. Naklen yayın gelirlerinde son 2 sezonda Galatasaray'ın, daha önce Fenerbahçe'nin liderliği söz konusuydu. Geçen sezon en çok gelir elde eden takım 317,8 milyon lirayla Fenerbahçe oldu. Bir önceki sezon 279 milyon lirayla Beşiktaş liderdi. Trabzonspor ciddi atılımlarla ticari gelirlerini artırdı" bilgisini verdi.

230 MİLYON LİRALIK VURGUN İDDİASI

Aktif Bank Genel Müdürü Serdar Sümer ise kulüplerin gelirlerini üç kalemde değerlendirerek, "Birincisi ticari kısımlar, bir de Passolig ekonomisi var. Türkiye'ye mahsus üçüncü kısım kredilerle ilgili durum" ifadesini kullandı. "230 milyon liralık vurgun var" yorumlarına değinen Sümer, sözlerini şöyle sürdürdü: "Her yıl 800 bin yeni kart satılıyor, 800 bin de kart vizeleniyor. Ortalama kart fiyatı 50 lira olarak alırsak toplam 80 milyon lira para tahsilatı yapılıyor. Bunun 40 milyon lirası kulüplere gidiyor. Bugüne kadar kulüplere giden para 100 milyonun üzerinde. Aktif Bank'a kalan 20 milyon lira. 'Büyük rant var, bir tarafa gelir akıyor' düşüncesi gerçeği yansıtmıyor. Her türlü veriyi şeffaf şekilde paylaşırız. Aktif Bank'a maliyeti 150 milyon dolar, şu ana kadar kazandığı aşağı yukarı 20 milyon lira civarında."

RAKAMLARLA SÜPER LİG EKONOMİSİ

Paylaşılan verilere göre;

-Son 2 sezonda toplam 8,1 milyon kişi statlarda maçları seyretti. 2017-2018'de 12 bin 821 olan seyirci ortalaması, 2018-2019'da 14 bin bandına ulaştı.

-Geçen sezonun şampiyonu Galatasaray, 36 bin 93 seyirci ortalamasıyla bu alanda da lider oldu.

-Anadolu kulüpleri içinde seyirci ortalamasını en fazla arttıran Konyaspor olurken, Süper Lig takımları içerisinde en fazla maç biletini Trabzonspor sattı.

-Galatasaray, Fenerbahçe, Beşiktaş ve Trabzonspor'un bilet fiyat ortalaması 148,5 lira olarak kayıtlara geçerken, Süper Lig'in diğer kulüplerinin bilet fiyat ortalaması 31,66 lira oldu.

-Süper Lig'in 2017-2018 sezonunda 69,85 lira olan ortalama bilet fiyatı, 2018-2019'da 66,74 liraya düştü.

-Yeniden bilet satışı 'Re-Sale Uygulaması' üzerinden en fazla ek gelir sağlayan kulüp Beşiktaş oldu. Son 3 sezonda 70 bine yakın bileti yeniden satışa sunan siyah-beyazlı kulüp, bu sayede 7,5 milyon lira ek gelir elde etti.

-En fazla seyirciye ev sahipliği yapan yer, 864 bin 997 ile Türk Telekom Stadı oldu.

-2017-2018'de 3,9 milyon olan Passolig kart sayısı, geçen sezonun bitimiyle 4,6 milyona ulaştı.

-Sezon boyunca Passolig kart sayısını en çok artıran kulüp yüzde 27'yle Galatasaray oldu. Anadolu kulüplerinde en fazla yükselişi yüzde 22 ile Yeni Malatyaspor yaşadı.

-Bileti olup da maça gelmeyen taraftar oranı 2016-2017'de yüzde 33 olarak gerçekleşirken, bu oran 2017-2018'de yüzde 25'e ve 2018-2019'da da yüzde 21'e geriledi.

-Geçen sezon ticari gelirlerde en fazla kazanan takım 317,8 milyon lira ile Fenerbahçe oldu.

- Söz konusu dönemde Ziraat Türkiye Kupası da dahil olmak üzere en fazla yayın gelirini 231 milyon lira ile Galatasaray elde etti.

-Süper Lig'in son 2 sezonunu şampiyon tamamlayan Galatasaray, gelirlerde de zirvede yer aldı. Sarı-kırmızılı kulüp, 2017-2018'deki 517,2 milyon lira olan gelirini 2018-2019 sezonunda 908,5 milyon liraya çıkardı.

-2017-2018 sezonunda 514,2 milyon lira gelir elde eden Fenerbah geçen sezon 694,3 milyon liraya ulaştı.

-Trabzonspor da gelirlerini artırarak 205,4 milyon liradan 318,3 milyon liraya çıkarmayı başardı.

-2017-2018 sezonunda elde ettiği 729,1 milyon lira gelirle 4 büyükler arasındaki finansal yarışta birinci olan Beşiktaş, 2018-2019'da gelir kaybı yaşayarak 622,7 milyon lira kazandı.

(AA)