Kontlara hizmet eden kadınların öyküsü

Güney Koreli yönetmen Chan-Wook Park'ın son filmi Hizmetçi, merkeze aldığı duygunun sınırlarını zorluyor. Biri alt sınıftan gelen ve ev hizmeti gören, diğeri üst sınıftan gelen ve erkeklere erotik hikâyeler okuyarak onları tatmin etme hizmetini gören iki kadın, erkek dünyasına hizmet etmek durumunda kalıyor.

Google Haberlere Abone ol

Esra Karataş [email protected]

DUVAR - Türkiyeli izleyicisiyle 15'inci Filmekimi programında buluşan Hizmetçi / The Handmaiden, Old Boy’la akıllara kazınan Chan-wook Park imzasını taşıyor. Son derece sert ve merkezine aldığı duygunun sınırlarını zorlayarak aktarmayı seven yönetmen yeni bir intikam duygusuyla çıkıyor izleyicisinin karşısına. Sarah Waters’ın Fingersmith romanından beyazperdeye aktarılan Hizmetçi masalsı izler taşıyor. Hikâyesini odağına aldığı ‘hizmet’ görevi gören iki genç kadın üzerinden anlatıyor. Biri alt sınıftan gelen ve ev hizmeti gören, diğeri üst sınıftan gelen ve erkeklere erotik hikâyeler okuyarak onları tatmin etme hizmetini gören iki kadın. Her ikisi de farklı şekillerde, erkek dünyasında hizmetkâr olmuş.

The Handmaiden, 2016. The Handmaiden, Chan-wook Park, 2016.

SAHTE KONTLAR VE ÜÇKAĞITÇILAR...

Filmin konusu kısaca şöyle; zengin ve sapkın eski bir kitap koleksiyoncusu Kouzuki eşinin yeğeni Hideko’nun mirasına göz dikmiştir. Yapma bir bebek gibi giydirip süslediği Hideko’yu zorla yanında alıkoyar. Yeğeniyle evlenip ona kalan mirası ele geçirmek niyetindedir. Sahte bir kont ve esaslı bir üçkâğıtçı olan Fujiwara da Kouzuki ile aynı şeyin peşindedir. Etrafındaki insanlara karşı kendine bir duvar ören Hideko’yu içten fethetmek için yankesici Sook-Hee’yi hizmetli olarak Hideko’nun yanına yerleştirir. Ancak, yaşadıklarıyla bilenmiş Hideko, gerçek duygularını gizlemeyi öğrenmiş, entrikaların piri olmuş, tüm psikolojik çöküntülerine rağmen kendini korumayı başarmıştır. Farklı şekillerde hizmetkâr olan bu iki kadın erkek dünyasına karşı birlikte hareket etmeyi seçerler.

Hizmetçi, 1930’ların Kore’sinde götürüyor izleyiciyi. Üç bölümden oluşan filmde her bir karakteri farklı yönleriyle zamanla tanıyoruz, ancak her defasında yönetmen bize karakterlerle ilgili yeni açılımlar sunuyor. Filmin içine serpiştirilmiş göstergeler, gizlemeye gerek duyulmadan olabildiğince açıklıkla veriliyor. Yönetmenin tercih ettiği bu açık anlatım, film boyunca bize parça parça sunulan gerçeklikle tezat oluşturuyor. Fakat yaratılan bu tezatın filmi beslediğini söylemek zor. Bir gizemin peşinde koşarken bir yandan da tüm bunların oyundan ibaret olduğunu hissettiriyor izleyiciye.

Yönetmenin kullandığı renk ve yarattığı atmosfer bu gizemi sağlayan en büyük etkenlerden biri. Park’ın bu tercihi filmin masalsı yönünü de güçlendiriyor. Hikâye kurgusunu açıklıkla ele verince yaratılan atmosfer ve hikâyenin sertliği etkisini yitiriyor. Aşk, tutku, hırs, intikam, para, güç, cinsiyet, iktidar sorgulanırken aşk oyunlarının esiri olmaya ramak kalıyor. Bunda da dozu azaltmadan ilerliyor yönetmen, erotik sahneleri olabildiğince açık bir anlatımla vermekten imtina etmiyor. Akılda sadece bu sahnelerle kalması büyük ihtimal.

Chan-Wook Park imzalı Hizmetçi, erkek dünyasına getirdiği sert eleştiri ile dikkate değer bir yapım ancak bu da hikayeye odaklanmamıza yetmiyor.

YÖNETMEN: Chan-wook Park

UYARLAMA: Sarah Waters

SENARYO: Seo-kyeong Jeong

OYUNCULAR: Min-hee Kim, Wun-woo Ha, Jin-woong Jo, Lee Yong-nyeo