Sayıları hızla artıyor: İndirim market payı yüzde 80'e dayandı

TPF Başkanı Ömer Düzgün, 42 bin indirim marketinin faaliyet gösterdiğini belirterek, “İndirim market sayısı son 10 yılda yüzde 395 artış gösterirken, sektör payları yüzde 79’a yükseldi" dedi.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Yerel zincir marketler, Haliç Kongre Merkezi'nde gerçekleşen Yerel Zincirler Buluşuyor (YZB) 2022’de bir araya geldi. Türkiye Perakendeciler Federasyonu  Ömer Düzgün, "İndirim marketlerin sayısı son 10 yılda yüzde 395 artış gösterirken, sektörde payları yüzde 79’a kadar çıktı" dedi.   

Salgın döneminin tarihi bir süreç olduğunu ve sektörde birçok şey değiştirdiğini söyleyen Düzgün, yaşanan süreçte artan fiyat eleştirilerine yönelik, “Bizim fiyat artırma gibi bir lüksümüz yok, bu açık ve net. Bu ekonomik ortamda fahiş, haksız, rakiplerinden yüksek fiyatla ürün satan bir üretici veya satıcının cezasını herkesten ve her şeyden önce tüketiciler ve piyasa verir. Bu böyle bilinmeli” dedi. Enflasyon ve gıda fiyatlarının yanı sıra tarım ve hayvancılıkta da sorunlar olduğuna dikkat çeken düzgün, “Kendi kendine yeten bir ülke olmayı artık daha çok istiyoruz. Bu gelişmeler vatandaşları endişelendirdi. Güvenli ve yerli üretime her zamankinden daha fazla erişmek istiyor. Bu nedenle Yeniden Yerel’e demenin tam zamanı. Daha fazla zaman kaybetmeden geleceğimiz için bugünden adım atılmalı. Tarladan çatala tüm gıda güvenliği yeniden kurgulanmalı. Küresel ısınmadan kuraklığa kadar tüm süreçleri baştan yazmalıyız” ifadelerini kullandı.

'TÜRKİYE'DE MAĞAZA ENFLASYONU VAR'

Artık gelinen noktada bugün ülkenin bir mağaza enflasyonu ile karşı karşıya geldiğini belirten TPF Başkanı Düzgün, “42 bin ulusal ve indirim marketi vatandaşlara hizmet veriyor. İndirim marketlerin sayısı son 10 yılda yüzde 395 artış gösterirken, sektörde payları yüzde 79’a kadar çıktı” diye konuştu. Düzgün, “Önümüzdeki 5 yıl içinde 13 binin üzerinde yeni mağaza açılması bekleniyor. Bu tabloda discount marketlerin gıda perakendedeki payı yüzde 85’e ulaşması öngörülüyor. Bu tablo önümüzdeki süreçte yan yana alt alta üst üste yeni market açılışları devam edecek anlamına geliyor. Sadece gıda perakendesindeki işletmelere değil üreticiye de tüketiciye de ülkeye de zarar verecek bu durum. Perakende yasamızdaki eksik ayaklar giderilmezse yerel zincirler rekabet gücünü kaybetmeye devam edecek” ifadelerini kullandı. (HABER  MERKEZİ)