Sanatçı Tanıtma Kartı'nda online başvuru dönemi başladı

Kültür ve Turizm Bakanlığı, "Sanatçı Tanıtma Kartı" başvurularını elektronik ortama taşıdı.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Kültür ve Turizm Bakanlığı'na bağlı Araştırma ve Eğitim Genel Müdürlüğünce her yıl oluşturulan uzman kurullarda değerlendirilerek geleneksel el sanatları ustalarına verilen Sanatçı Tanıtma Kartı müracaatları elektronik ortamda yapılmaya başladı. Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan Araştırma ve Eğitim Genel Müdürü Okan İbiş, uygulamanın sanatçıları için kolaylık sağlayacağını belirtti.

2023 yılı ikinci dönem değerlendirmeleri için 10 Temmuz’da başlayan süre 10 Eylül’de sona erecek. Başvurular, e-devlet üzerinden ve Genel Müdürlüğün web sayfası www.aregem.ktb.gov.tr adresinden alınacak.

5 BİN 975 KİŞİYE SANATÇI TANITMA KARTI VERİLDİ

Bakanlık her yıl, “Aşık-Ozan, Halk Şairliği ve Zakirlik Geleneği”, “Mahalli Sanatçılar” ve “Çalgı Yapımcılığı”, “Geleneksel El Sanatları”, “Türk Süsleme Sanatları” ve “Geleneksel Tiyatro Sanatları” alanlarında geleneksel ve tarihi bilgiye sahip, geleneksel sanatları geleneğinden kopmadan icra eden ustalara Sanatçı Tanıtma Kartı veriyor.

Sanatçı Tanıtma Kartı uygulamasının temel amacı, Türkiye’deki geleneksel sanatları ve sanatçıları desteklemek, yeni ustalar yetiştirmek, geleneksel sanatların üretimini ve görünürlüğünü artırarak geniş kitlelere ulaşmasını sağlamak.

Bugüne kadar 5 bin 975 miras taşıyıcısına Sanatçı Tanıtma Kartı verildi ve Halk Kültürü Bilgi ve Belge Merkezi’ne kaydedildi.