PTT'den elektronik imza hizmeti

PTT, özellikle iş dünyası tarafından sıklıkla kullanımı tercih edilen elektronik imza hizmeti ile kullanıcılara yardımcı olmayı hedefliyor.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - PTT AŞ, elektronik imza (e-İmza) hizmetiyle vatandaşların dijital dünyada belge ve işlemlerinin güvende kalmasını sağlıyor.

Şirketten yapılan açıklamaya göre, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığına bağlı olarak faaliyetlerini sürdüren PTT, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun (BTK) yetkilendirdiği Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcıları (ESHS) tarafından üretilen e-İmza hizmetinin satışı konusunda aracılık yapıyor.

PTT, özellikle iş dünyasında kullanımı yaygın olan faturaların, iş tekliflerinin ve elektronik postaların güvenliği gibi konular için sıklıkla tercih edilen e-İmza ile ilgili verdiği bu hizmetle kullanıcılara yardımcı oluyor.

Zamandan ve kağıttan tasarruf sağlanması konusunda etkili olan ve iş süreçlerini hızlandırarak, belgelerin fiziksel olarak imzalanmasının ardından taşınması gerekliliğini ortadan kaldıran e-İmza konusunda PTT'nin verdiği hizmetten yararlanmak isteyen kullanıcıların ilk olarak https://pttkep.gov.tr/e-imza/ adresinden ön başvuru yapmaları gerekiyor. AA'nın aktardığına göre, internet üzerinden gerçekleştirilen ön başvuru sonrası kullanıcılar iletilen ön başvuru kodu ve başvuru belgeleriyle PTT Müdürlüklerini ziyaret ederek işlemlerini tamamlayabiliyor.

Kullanıcılar PTT aracılığıyla oluşturdukları "e-İmza"yı, e-Devlet Kapısı'nda, Kayıtlı Elektronik Posta Sistemi (KEP) gönderileri iletiminde, EBYS ve DYS gibi elektronik belge uygulamalarında, Elektronik Kamu Alımları Platformu (EKAP) uygulamalarında, Ulusal Yargı Ağı Projesi'nde, e-faturaların imzalanmasında, Merkezi Sicil Kayıt Sistemi Projesi'nde (MERSİS), sağlık uygulamalarında, bankacılık işlemlerinde ve bazı kurumlara yapılan başvurularda kullanabiliyor. (HABER MERKEZİ)