Meclis’te Ulaştırma Bakanı Turhan’a istifa çağrısı

CHP milletvekilleri Ulaştırma Bakanı Cahit Turhan'ı protesto etti. CHP'li vekiller Meclis Genel Kurulu’nda “istifa” yazılı dövizler açtı.

Google Haberlere Abone ol

ANKARA - Meclis Genel Kurulu’nda Ulaştırma Bakanı Cahit Turhan kürsüye çıkınca CHP milletvekilleri “istifa” yazılı dövizler açarak protestoda bulundu. CHP milletvekillerinin “istifa” diye bağırması üzerine Genel Kurul’a ara verildi. Bu sırada CHP milletvekilleri de Genel Kurul’dan ayrıldı.

Aranın ardından CHP milletvekilleri Bakan’ı dinlemek için Genel Kurul salonuna gelmedi. Genel Kurul’da sadece CHP Grup Başkanvekili Engin Özkoç yer aldı.

Bakan Turhan, aradan sonra tekrar kürsüye çıktı ve konuşmasında şunları söyledi:

KAZANIN MÜSEBBİPLERİ HAKKINDA GEREKEN YAPILACAK: Meclisimizde bu kazayla ilgili üç gündür yoğun bir müzakere yaşandı. Bu değerlendirmeler ve insani hassasiyeti çok kıymetli buluyorum. Dikkatle takip ediyoruz, bu doğrultuda başka mecralarda yapılacak değerlendirmeleri de önemsiyoruz. Odaklandığımız nokta, insan hayatı ve güvenliktir. Bu çerçevede, kazanın sebebine yönelik incelemeler çok yönlü olarak devam ediyor. Sonuçlarını en kısa sürede kamuoyuyla paylaşacağız. Elbette müsebbipler hakkında gereken yapılacaktır.

DEMİRYOLU ÖZEL SEKTÖRLE DEĞİŞTİ, GELİŞTİ: Demir yollarını tekrar devlet politikası hâline getirdik. 2003 yılından itibaren, Sayın Cumhurbaşkanımızın direktifleri, hükûmetlerimizin destekleriyle demir yollarımıza öncelik verdik. Yüce Meclisimizin takdirleriyle yaptığımız yasal düzenlemeler çerçevesinde demir yolunu özel sektöre açtık. Böylece büyük bir değişim ve gelişim süreci başlatmış olduk. Marmaray, yüksek hızlı tren hatları, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Projesi gibi devasa projeleri hayata geçirdik. 1.213 kilometreye ulaşan yüksek hızlı tren hatlarında taşınan yolcu sayısı 45 milyona yanaştı. Hızlı trenler sayesinde şehirlerin çevresi genişledi ve neredeyse şehirler birbirinin banliyösü hâline geldi.

OLMAZSA OLMAZ DEĞİL: Ulaşım maliyetlerinin düşürülmesini sağlamak, çevreci bir ulaştırma türü olma özelliğini daha da pekiştirmek için başlattığımız elektrikli ve sinyalli hat hamlemiz devam ediyor. Elektrikli hat uzunluğumuzu 5.467 kilometreye, sinyalli hat uzunluğunu 5.746 kilometreye ulaştırdık. Sinyalizasyon diye bir konu devamlı tartışılıp duruyor, 12 bin kilometrenin üzerindeki demir yollarımızdaki sinyalli hat uzunluğunu özellikle son dokuz yılda 5.746 kilometreye ulaştırdık. Demir yollarımızda sinyalizasyon sistemiyle günde 746, TTM dediğimiz tren teşkil memuruyla 493 adet tren demir yollarımızda taşımacılık hizmeti veriyor, olmazsa olmaz değil.

YERLİ MİLLİ ÜRETİM SEFERBERLİĞİ: Yerli ve millî üretim seferberliğini demir yolu sektörümüzde de hayata geçiriyoruz. İlk defa millî tasarımla demir yolu araçları üretmeye başladık. Yük taşımacılığında, bağlantı noktaları olan lojistik merkezlerine ayrı bir önem veriyoruz. Bölgesel kalkınma amaçlı planladığımız 21 lojistik merkezden 11 tanesini hizmete aldık. Maden sahaları, fabrikalar ve organize sanayi bölgeleri gibi yük merkezlerine yaptığımız bağlantı hatlarıyla demiryollarının yük taşımacılığındaki payını artırmayı hedefliyoruz. Bu yatırımı sanayicilerimizle iş birliği içerisinde yapıyoruz. (DUVAR)