'Netflix'in yerli yapımları Türkçe öğrenme isteğini 4,6 kat artırıyor'

Netflix Türkiye, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Kreatif Endüstriler Meclisi tarafından düzenlenen ‘Kreatif Ekonomi Zirvesi'nde kamu ve özel sektör temsilcileriyle bir araya geldi.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Netflix Türkiye, TOBB Türkiye Kreatif Endüstriler Meclisi tarafından düzenlenen ve iki gün sürecek olan Kreatif Ekonomi Zirvesi kapsamında düzenlenen bir programa katıldı.

Netflix Türkiye Orta Doğu ve Kuzey Afrika Kamu İlişkileri Direktörü Pelin Mavili, program kapsamında düzenlenen ‘Kreatif Endüstrilerin Ekonomik Kalkınmaya Etkisi’ panelinde Türkiye'de 80'den fazla yapım ve dağıtım şirketiyle iş birliği yaparak zengin bir içerik kütüphanesi oluşturduklarını ve bu süreçte 13 binden fazla sektör çalışanına istihdam sağladıklarını açıkladı.

'ZİYARET İSTEĞİ 2,6 TÜRKÇE ÖĞRENME İSTEĞİ 4,6 KAT ARTIYOR'

Mavili, Netflix'in geniş erişimin Türkiye'ye kültürel ve ekonomik açıdan sağladığı katkıları şöyle açıkladı:

"Bulundukları ülkelerde Netflix'teki yerli yapımları izleyen üyelerimizin Türkiye'yi ziyaret etme istekleri 2,6 kat artıyor. Türkçe öğrenme istekleri ise 4,6 katına çıkıyor. Benzer şekilde hem kreatif sektörümüze hem de Türkiye'de üretilen ürün ve hizmetlere olan ilgi ciddi şekilde artıyor."

'ÜCRETSİZ EĞİTİM PROGRAMLARI DÜZENLİYORUZ'

Panelde sektörün geleceğine yapılan yatırımların önemine değinen Mavili, "Netflix olarak Türkiye'de senaryo yazarlığından yaratıcı yapımcılığa kadar çeşitli alanlarda ücretsiz eğitim programları düzenliyoruz. Son olarak Ankara Bilim Üniversitesi ile iş birliği içinde görsel efekt konusunda yeni yetenekler yetiştirecek bir ders açtık. Sektörümüzün geleceğe çok daha güçlü adımlarla ilerlemesine inanıyoruz." diyerek sözlerini noktaladı.