7 arkadaşın cep telefonuyla imtihanı!

Yedi iyi arkadaşın bir araya geldikleri akşam yemeğinde bir cep telefonu oyunu ekseninde geçen Mutluyduk Belki Bugüne Kadar, cep telefonlarının hayatlarımızı ele alışı, güven ve ötekilik gibi başlıkları ele alıyor. Gerilimi durmadan tırmanan kurgusuyla, oyuncu performansı ve seyir konforuyla izleyiciyi etkilemeyi vaadeden bir oyun.

Google Haberlere Abone ol

Emre Yüksel [email protected]

DUVAR - Sinema tarihi, tiyatrodan sinemaya uyarlanmış filmlerle dolu. Shakespeare oyunlarına gösterilen ilginin yanı sıra Arthur Miller, Tennessee Williams, Edward Albee gibi daha birçok tanınmış yazarın metinleri yönetmenlerin ilgisini çekti ve beyaz perdeye aktarıldı.

Tiyatroda sahnelenen oyunlar, sinemaya uyarlama aşamasında sinemanın sahip olduğu geniş imkânlar göz önünde bulundurulduğunda avantaj gibi gözükse de, durum sanıldığı kadar kolay değil. Sinema ve tiyatronun kendilerine has dilleri, aktarım olanakları, oyuncu performanslarındaki farklılıklar zorluğun ilk başladığı alanlar oluyor. Bu zorluklar bir sinema filminin tiyatro sahnesine taşınması tasarlandığında da geçerliliğini koruyor. Sinemanın resmettiği durumları canlı performanslar aracılığıyla seyirciye sinemadakine benzer bir duygu yoğunluğunda sunmak cesaret isteyen bir iş. Paolo Genovese’nin 2016 yapımı Mükemmel Yabancılar filmini Ahmet Sami Özbudak rejisiyle tiyatro sahnesine taşıyan Mutluyduk Belki Bugüne Kadar, bu açıdan dikkat çekici bir yapım.

Ülkemizde de Serra Yılmaz tarafından Cebimdeki Yabancı adıyla yeniden çekilen Mükemmel Yabancılar filmi, oyunun aynı zamanda yapımcılığını da üstlenen Kerem Pilavcı tarafından tiyatroya uyarlanmış. Yedi iyi arkadaşın bir araya geldikleri akşam yemeğinde bir cep telefonu oyunu ekseninde geçen Mutluyduk Belki Bugüne Kadar, cep telefonlarının hayatlarımızı ele alışı, güven ve ötekilik gibi başlıkları ele alıyor. Telefonlar masaya bırakılacak, gelen her bildirim salonda bulunan herkesle paylaşılacaktır. Şekiller çizerek, parolalar girerek içine düştümüz cep dünyası sandığımız kadar güvenli bir alan mıdır gerçekten? Bu oyunla birlikte üçü çift olan yedi arkadaşı gerilim dolu dakikalar bekler.

YÜKSELEN GERİLİM

Filmin tek mekânda geçmesi ve filmde sıkça kullanılan kesintisiz planlar, hikâyenin tiyatronun olanakları kullanılarak seyirciyle buluşmasını kolaylaştıran bir unsur olarak düşünülebilir. Fakat bu sefer de devreye tiyatroda seyircinin ilgisini canlı tutma zorunluluğu giriyor. Ahmet Sami Özbudak bu zorluğun üstesinden gelmek için seyirciyi de yedi arkadaşın yemek için buluştuğu salonun içerisine davet etmiş ve dekordan aksesuarlara kadar her araçta doğallığı ve gerçekçiliği ön planda tutmuş. Oyuncuların seyircilere bir nefes mesafesinde sergiledikleri doğal tavırlar da seyir zevkini, orijinal deneyimi ve seyirci konforunu amaç edinen reji anlayışını destekleyen bir artı olarak aklımızda kalıyor.

TwoTwo Production tarafından İstanbul’da bir loft dairede sahnelenen oyun Toy İzmir’de, ilk kez bir tiyatro sahnesinde seyirciyle buluştu. İki seyir deneyiminin arasında ne gibi farklar olduğunu görmek için elbette oyunu bir de tasarlandığı mekânda izlemek gerekir. İlk kez gerçek bir sahnede izleme fırsatı bulduğumuz Mutluyduk Belki Bugüne Kadar gerilimi durmadan tırmanan kurgusuyla, oyuncu performansı ve seyir konforuyla izleyiciyi etkilemeyi vaadeden bir oyun.

Yapım: TwoTwo Prodüksiyon

Uyarlama: Kerem Pilavcı

Yönetmen: Ahmet Sami Özbudak

Işık Tasarımı: Cem Yılmazer

Kostüm-Styling: Ceylan Atınç

Sahne Tasarımı: Hande Göksan

Hareket Tasarımı: Dicle Doğan

Yemek Stilisti: İnci Bak

Müzik: Burçak Çöllü

Fotoğraflar: Hande Göksan

Asistanlar: Cansu Atılmış

Oyuncular: Canan Atalay, Başak Kıvılcım Ertanoğlu, Gökçe Eyüboğlu, Giray Altınok, Faruk Barman, Fehmi Karaarslan, Deniz Karaoğlu