İngiltere'den Türkiye'deki demiryolu projesine 878 milyon dolar finansman

İngiltere, yüksek hızlı elektrikli demiryolu inşaatı için, İngiltere ihracatçılarının projenin tedarikçisi olmaları şartıyla Türkiye'ye 680 milyon sterlin finansman sağlayacağını duyurdu.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - İngiltere, Mersin'i Adana, Osmaniye ve Antep'le bağlayacak yüksek hızlı elektrikli demiryolu inşaatı için 680 milyon sterlin (878 milyon ABD doları) tutarında finansman sağlayacağını açıkladı. Finansman, İngiltere İhracat Finansmanı Dairesi (UKEF) tarafından Ulaştırma Bakanlığı adına projeyi gerçekleştiren Rönesans Holding'e sağlanacak. Destek, İngiltere ihracatçılarının projenin tedarikçisi olmaları şartıyla verildi.

2020 ortasında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın düzenlediği ve beş firmanın davet edildiği, "Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Yüksek Standartlı Demiryolu İnşaatı" ihalesini 6 milyar 749 milyon 818 bin liralık teklifiyle Rönesans İnşaat'ın iştiraki REC Uluslararası İnşaat kazanmıştı. Mersin ve Antep şehirleri arasındaki yolculuk süresini 6 saatten 2 saate indirmesi planlanan projenin şehirler arası lojistik maliyetlerini azaltması bekleniyor.

'İKİ ÜLKENİN TİCARET İLİŞKİLERİ GİDEREK GÜÇLENİYOR'

312 kilometrelik demiryolunun Türkiye'nin en büyük ikinci konteyner limanı olan Mersin'i iç şehirlere bağlaması ve lojistik salımlarını yılda en az 150 bin karbondioksit eşdeğeri azaltması bekleniyor. Mevcut Mersin-Adana demiryolundaki lokomotifler mazotla çalışıyor.

781 milyon euro kredinin 116 milyon eurosu için Avusturyalı OeKB, 174 milyon eurosu için İtalyan ihracat kredisi kuruluşu SACE tarafından reasürans sağlandı. JP Morgan'ın aracı banka olarak parçası olduğu kredide ING Bank ve BNP Paribas da kreditör olarak yer aldı. Rönesans Holding'in elektronik altyapı, ESG (Çevresel, Sosyal, Yönetişim) danışmanlık hizmetleri, katener ve mekanik bileşenlere ilişkin sözleşmeleri müzakere etmek üzere İngiltere'deki tedarikçilerle halihazırda temas halinde olduğu belirtildi.

İngiltere'nin ihracattan sorumlu müsteşarı Malcolm Offord, “İngiltere ve Türkiye ticaret ilişkileri giderek daha fazla güçleniyor" yorumunda bulundu. Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ise açıklamasında, “Projenin en önemli amacı, Türkiye'de demiryolu bağlantısını iyileştirmek ve sürdürülebilir bir alternatif ulaşım şeması oluşturmaktır" dedi. (BBC Türkçe)