İlkokul öğrencileri bilim, sanat ve spor alanında, potansiyellerini keşfediyorlar

Rıdvan Çelikel tarafından kurulan Çelikel Eğitim Vakfı’nın başlattığı Eğitimde Geniş Açı Programı, farklı projelere ilham kaynağı oluyor. Rıdvan Çelikel Fen Lisesi öğretmenleri bu programdan ilham alıp, ilkokul öğrencilerine yönelik olarak “İlk Adımım Bilime Projesi” ile ilkokul öğrencilerinin bilim, sanat ve spor alanlarında kendi potansiyellerini keşfetmelerini sağladılar. Bu proje kapsamında öğrencilerin iletişim, sorumluluk alma, iş birliğinin yanı sıra el becerilerinin de geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapıldı.

EĞİTİMDE FARKINDALIK YARATAN PROJE 

Çelikel Eğitim Vakfı eğitimde farkındalık yaratmak için çeşitli projelere imza atıyor. Bu amaç kapsamında, 2008 yılında Rıdvan Çelikel tarafından kurulan ve 2015-2016 eğitim öğretim döneminde Fen lisesine dönüştürülen Rıdvan Çelikel Fen Lisesi öğretmenlerine 2018-2019 eğitim dönemi başında Mindfulness (bilinçli farkındalık) Temelli Koçluk eğitimi verildi. Vakfın, Eğitimde Geniş Açı Programı kapsamında gerçekleştirilen eğitim “İlk Adımım Bilime” projesinin temellerinin atılmasına, projenin geliştirilmesi yanında uygulanmasında da ilham kaynağı oldu.

‘BİREY KENDİNİ NE KADAR ERKEN KEŞFEDERSE HAYATTA O KADAR BAŞARILI OLUR’

Rıdvan Çelikel Fen Lisesi İngilizce Öğretmeni Ahmet Yavaş, İlk Adımım Bilime projesi liderliğini üstlenerek, projenin uygulanmasında aktif rol aldı. Yavaş, projenin çıkış noktasının Çelikel Eğitim Vakfı sayesinde tanıştığı koçluk ve Mindfulness felsefesi olduğunu söyledi.

Ahmet Yavaş bu eğitimin sonrasında kendinin sınırlarını ve ne olduğunu keşfettiğini ayrıca öğrencilerinin de kendilerini keşfetmelerine olanak sağlamanın gerekliliğini anladığını belitti. Yavaş, bu projeyi sadece kendi öğrencileri ile sınırlamanın doğru olmadığını düşünerek, yola çıktığını da belirtti.

Rıdvan Çelikel Fen Lisesi İngilizce Öğretmeni Ahmet Yavaş, bireylerin kendilerini ne kadar erken yaşta keşfederlerse o kadar çok başarılı olacaklarını düşündüğünü söyleyerek, Türkiye’nin yol alması gereken en önemli alanın da bilim olduğunu belirtti. Bu bağlamda öğrencilerin bilim tutkusu ve merak duygusuyla eğitim ve öğretim yollarının başında tanışmalarının iyi olacağını düşündüğünü ve projenin itici gücünün de uzun vadede çocukların içlerinde büyüyüp yeşerecek olan bu duyguları düşünmek olduğunu söyledi.

Ahmet Yavaş, amatör duygularla yola çıktıklarını ama vardıkları noktanın düşündüklerinden çok daha ileri olduğunu söyledi. Yavaş, Aziz Sancar’a da ulaşıp okullarına davet edecek kadar gururlu, kendilerinden emin ve cesaretli olduklarını da ekledi.

İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ İLE ÖĞRENME VE İŞBİRLİĞİNE DAYALI MODEL GELİŞTİRİLDİ 

Rıdvan Çelikel Fen Lisesi öğretmenlerinin geliştirdiği bu proje kapsamında Yaşar Doğu İlkokulu ile ortaklaşa bir çalışma yürütüldü. İlkokulun 1. ve 2. sınıf öğrencilerinin bilim, sanat ve spor alanlarındaki kendi potansiyellerini keşfetmeleri yanında sorumluluktan iletişime, iş birliğinden el becerilerinin geliştirilmesine kadar da çeşitli faydalar hedeflenildi.

Toplamda 55 öğrenciye uygulanan proje kapsamında, en fazla 15 öğrenciden oluşan 4 ayrı grup oluşturuldu. Bu gruplar proje boyunca 1 saat Robotik, 1 saat Kimya, 1 saat Biyoloji ve 2 saatlik olarak da spor ve müzik çalışmaları yaptılar. Toplamda 32 saatlik çalışma sonucunda, lise öğretmenleri ile ilkokul öğrencileri arasında karşılıklı öğrenme ve işbirliğine dayalı bir model deneyimlenmiş oldu.

.

‘YARATICI SORUMLULUK SAHİBİ GENÇLERİN YETİŞMESİ İÇİN ÇALIŞMALARA DEVAM EDECEĞİZ’ 

Rıdvan Çelikel Fen Lisesi (eski adıyla Rıdvan Çelikel Anadolu Lisesi) ve Çelikel Eğitim Vakfı Kurucusu Rıdvan Çelikel, “İlk Adımım Bilime” projesi ile ilgili olarak, çalışmalarının böylesine değerli bir projeye ilham kaynağı olmasından gurur duyduklarını belirtti. Rıdvan Çelikel, Vakıf olarak eğitimin niteliğini arttırmaya yönelik farklı model ve uygulamalar geliştirmeye devam edeceklerini söyleyerek, yaratıcı ve sorumluluk sahibi gençlerin yetişmesine katkı sağlayacak projelerle çalışmalarına devam edeceklerini de belirtti.

İLKOKUL ÖĞRENCİLERİ KODLAMA VE ROBOTİK GİBİ GELECEK BİLİME YÖNELİK FARKLI ALANLARLA İLK KEZ BULUŞTU 

İlk Adımım Bilime projesi kapsamında, Rıdvan Çelikel Fen Lisesi laboratuvarlarından spor ve müzik alanlarına kadar pek çok mekân ilkokul öğrencilerinin çalışmaları için genel kullanıma açıldı. Proje kapsamında pek çok ilkokul öğrencisi yaşamlarında ilk defa farklı bir deneyim yaşayarak, eğlenceli şekilde bilimle tanışma imkânı da buldular.

Projeye dâhil olan öğrenciler, ülkemizde adı daha yeni duyulmaya başlanan Oryantiring sporunun yanı sıra farklı müzik enstrümanları ile tanıştılar. Kodlama ve robotik gibi geleceğin bilimine ilk kez adım atarken, Fizik’te manyetik tren ile Kimya alanında da renkli köpük gibi fark yaratan uygulamalarla tanışarak, merak duyguları körüklenmiş oldu. Projenin lideri Ahmet Yavaş, bu projeye ayrıca Rıdvan Çelikel Fen Lisesi öğrencilerinden gönüllüleri de dâhil ettiklerini söyleyerek, lise öğrenci ve öğretmenleriyle ilkokul örencileri arasında çok özel bir iletişim sağlayarak, farklı bir öğrenme ve işbirliği modeli oluşturduklarını da belirtti.

İLANDIR.