Tuzlama hareketi Avrupa'da tescil edilmedi

Tuzlama hareketiyle ünlenen Nusret Gökçe'nin tuzlama hareketi tescil Gökçe'ye tescil edilmedi. Gerekçe: Tüm dünyadaki mutfak ve restoranlarda benzer ve farklı şekillerde aynı işlevi gören hareketler sergileniyor.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR - Nusr-Et et restoranları zincirinin sahibi Nusret Gökçe'nin, tuzlama hareketi ve bu harekete ait görseller de dahil birkaç alanda Avrupa Birliği Fikri Mülkiyet Ofisi'ne (EUIPO) yaptığı başvurular farklı kategorilerde kısmen kabul edildi. Fakat Gökçe'nin, tuzlama hareketini tescil etmedi.

RET GEREKÇESİ: AYNI İŞLEVİ GÖREN HAREKETLER SERGİLENDİ

Tuzlama hareketinin gösterildiği üç saniyelik videonun Nis Ürün ve Hizmet Sınıflandırması içerisinde belli kategorilerde marka tescili için yeterli ayırt edici unsurları taşıdığı kabul edilirken hareketin kendisinin Nusret Gökçe'ye tescil edilmeye yetecek belirginlikte olmadığına tüm dünyadaki mutfak ve restoranlarda benzer ve farklı şekillerde aynı işlevi gören hareketlerin sergilendiğine karar verildi.

TESCİL SÜRECİ

Et kesme, pişirme ve baharatlama videoları ile sosyal medya fenomeni haline gelen ve dünyaca ünlenen Gökçe, 2017'de videolarının başta Instagram olmak üzere çeşitli sosyal medya platformlarında 10 milyondan fazla kez görüntülenmesinin ardından "Salt Bae" (Tuz Bae: Before anyone else-herkesten önce) kısaltması ile anılmaya başlanmıştı.

Gökçe herkesten önce yaparak kendisiyle özdeşleştiğini ileri sürdüğü "dirsek üzerinden tuzlama hareketi"nin yasal koruma altında olacak bir Avrupa markası olması için Mart 2017'de AB Fikri Mülkiyet Ofisi'ne başvuruda bulundu. Başvuru, Nis Ürün ve Hizmetler Sınıflandırmaları'nda 25, 30 ve 43'üncü kategorilerde yapıldı.

Ekim 2017'de EUIPO Gökçe'nin tuzlama hareketine ilişkin 25 ve 30'uncu kategorilerde tescil hakkı verirken 43'üncü sınıflandırma altındaki başvurusunu kısmen reddetti ve verilen kararda "bir restoran şefinin et yemeği hazırlayıp tuz serpmesinin diğerlerinden ayrılacak derecede özel bir tarafı olmadığı" belirtildi.

Bunun üzerine Gökçe bu hareketin internet kullanıcıları tarafından ayırt edildiğine yönelik kanıtlar sundu. Ne var ki, bu girişim de başarısız kaldı ve bahsedilen hareketin veya ürünün orijinalliğini veya bunların Gökçe'ye ait olduğunu kanıtlamaya yetmediği kaydedildi.

AB Marka Regülasyonu (EUTMR) kuralları altında 7'nci maddede öngörülen yeterliliklerin yerine gelmediğini belirten karar sonrası Aralık 2017'de Gökçe itirazda bulundu ve "Salt Bae" ile oluşan ünün, orijinalliğin kanıtı olduğunu ve bu hareketin yemek ve içecek servisi alanında marka tescili yapılmasına olanak sağladığını öne sürdü. (Kaynak: Euronews)