Dizi setinde son durum: Abi uyumam lazım!

Dizi sektöründeki yoğun çalışma temposu tartışma konusu oldu. Sina Koloğlu köşe yazısında konuyla ilgili, "Türkiye fason dizi ve film üretim merkezi oldu" dedi.

Google Haberlere Abone ol

DUVAR- Dizi setlerindeki yoğun çalışma temposu ve dizi sürelerinin uzun olması bir süredir tartışılıyordu. İnternet dizilerinin başlaması ve sürelerinin daha kısa olması alternatif olarak görülmeye başlandı.

Sina Koloğlu, Milliyet'teki köşesinde konuyla ilgili, " 'Türkiye’de bir dizinin izlenebilir hale getirilen günlük çekim süresi 25 dakika’ (Fransız Telerama dergisinde ‘İstanbullywood; Dizilerin Fabrikası’ başlıklı 28/12/2014 yılında yayımlanan makaleden). Türkiye’de çekilen dizilerin ham görüntülerinin işlenip, izlenir hale getirilme süresi 25 dakika. “Ne olmuş, ne var bunda?” diye soracaksınız. Bu süre bir batı dizisinde günde ne kadar? Altı dakika. Günlük çektiği görüntüleri altı dakikada hazır hale getiriyorlar.

'TÜRKİYE FASON DİZİ VE FİLM ÜRETİM MERKEZİ OLDU'

Bir sinema filminin batıda günlük izlenebilir hale getirilme süresi ise iki dakika. Bizim dizi oyuncusunun “Yazı boş geçirmeyelim, aradan bir film çıkaralım” dediği ülkemizde sizce bu süre ne kadardır? Türkiye fason dizi ve film üretim merkezi oldu. Daha çok üretim ve bunun için haddinden fazla çalışma saatleri mevcut. ‘Türk lirasının değerinin düşmesi, yabancı girişimcilerin medyaya olan ilgisini daha da artırıyor’; batılı medya araştırma şirket analizlerinden bir demet, sanki sektörü özetler gibi. İlgi alanı tabii ki televizyon ve dizi sektörü. Bu konuya ilerleyen günlerde değineceğim.

16 SAAT ÇEKİM 170 DAKİKA DİZİ 

Sektörün eskilerinden, 12 yılını vermiş bir isme, “Dizilerde kaç kişilik ekipler halinde çalışılıyor, 50 kişi olduğu söyleniyor, doğru mu?” diye sordum. “50’den fazla, dizi süreleri artık 160-170 dakikalara çıktı, dolayısıyla ortalama bir ekip 16 saat çalışıyor. İşin yoğunluğuna göre sayı fazlalaşıyor. Düşün saat 05.00, ben yeni eve gelebildim” diye yanıtlamış beni. Sonra eklemiş; “Neyse abi, uyumam lazım.”

Bu sadece bir örnek. Peki bu ne için yapılıyor? Dünya dizi satışının yüzde 36’sının alıp, ABD’nin önünde ilk sıraya yerleşmek için mi? Diziler sayesinde globalleşmenin merkezinde kültürel ve ekonomik güç olma hayali için mi?" dedi.